۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
افت قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته
فائو از تاثیر کرونا بر قیمتها گفت

افت قیمت جهانی مواد غذایی در ماه گذشته

هیئت مربوط به بخش مواد غذایی سازمان ملل متحد اعلام کرد که قیمت جهانی غذا در ماه فوریه به دلیل افت شدید در قیمت صادرات روغن نباتی، که تا حدودی ناشی از ترس ویروس کرونا ناشی از کاهش تقاضای جهانی است، سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) اعلام کرد که برای اولین بار در چهار ماه گذشته، قیمت مواد غذایی به طور ماهانه یک درصد کاهش یافته و میانگین ماه گذشته ۱۸۰.۵ واحد است.

قیمت روغن نباتی نسبت به ماه قبل ۱۰.۳ درصد کاهش یافته به طوری که قیمت بین المللی روغن نخل به دلیل بازده بالاتر از حد انتظار در مالزی با افت روبرو شده و یک افت موقت در تقاضای واردات هند و نگرانی های مربوط به گسترش COVID-19 مشاهده شده است.

به گفته فائو قیمت شکر در میان چشم انداز تولید کمتر در هند و همچنین در تایلند با همراهی تقاضای شدید جهانی واردات  ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

در ماه گذشته، قیمت غلات اندکی کاهش یافت و قیمت پایین تر گندم پایین تر نشانگر بازارهای عرضه شده آن بود در حالی که قیمت ذرت عقب نشینی کرد. تقاضا از بخش خوراک دام کاهش یافت در حالی که انتظارات تضعیف اقتصاد جهانی کاهش یافته بود.

اما برعکس قیمت های بین المللی برنج افزایش یافته زیرا تقاضای خریداران آسیای شرقی و آفریقای شرقی زیادتر شده است.

شاخص بهای لبنیات FAO رشد ۴.۶ درصدی را نشان می دهد در حالی که شاخص بهای گوشت در ماه ژانویه تحت تأثیر کاهش واردات توسط چین و متأثر از تاخیر در حمل بار در بنادر با کاهش ۲ درصدی مواجه شده است.   

شاخص قیمت مواد غذایی FAO یک شاخص تجاری بر اساس وزن است که قیمت های بازار بین المللی پنج گروه عمده کالاهای غذایی را ردیابی می کند.

کد خبر: ۸٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha