۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
آغاز طرح نظارت ویژه ماه رمضان| انجام ۶۸ هزار بازرسی در طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز
رئیس سازمان صمت استان تهران خبر داد

آغاز طرح نظارت ویژه ماه رمضان| انجام ۶۸ هزار بازرسی در طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز

صادقی، رئیس سازمان صمت استان تهران از آغاز طرح نظارت ویژه ضیافت ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه خبر داد و گفت: اولویت این طرح علاوه بر کالاهای پر مصرف، بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر، و روغن نباتی وگوشت منجمد نیز می‌باشد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، یداله صادقی با اعلام اینکه نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان هر ساله بصورت مشترک توسط بازرسین این سازمان واتاق اصناف و با همکاری دستگاههای مربوطه مثل شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی درسطح استان اجرا می گردد، گفت: اولویت این طرح علاوه بر کالاهای پر مصرف مثل خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، نظارت بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر، و روغن نباتی وگوشت منجمد می باشد.

اتمام طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز ۱۴۰۰ با انجام ۶۸ هزار مورد بازرسی
رئیس سازمان صمت تهران در بخش دیگر صحبت‌های خود از اتمام طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز خبر داد و تصریح کرد: طرح نظارتی ویژه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰، که از ۱۵ بهمن ۹۹ آغاز شده بود به پایان رسید و در این طرح علاوه بر اقلام وکالاهای پرمصرف ویژه شب عید مثل کیف وکفش شیرینی و خشکبار، لباس و پوشاک و خدمات عمومی (قالیشویی و خشکشویی و ...) بر کالاهای اساسی خانوار مانند فرآوردهای لبنی، اقلام پروتئینی، میوه و مواد شوینده نیز بازرسی مستمر انجام گرفت.

صادقی تصریح کرد: از تعداد ۶۸ هزار بازرسی انجام شده تعداد ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده و گزارش بازرسی به ارزش ۲۸۲ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال تنظیم که جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

وی افزود: بیشترین بازرسی های انجام شده درمورد اقلام پروتئینی گوشت قرمز ومرغ وتخم مرغ با ۱۹ هزار و ۵۸۰ مورد که تعداد بیش از ۴ هزار پرونده تخلف به ارزش ۵۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال بوده است.

صادقی با اشاره به حضور بازرسین سازمان در واحد ها و مراکز اقامتی و تفریحی و فرهنگی گفت: برابر گزارش‌ها تعداد ۲ هزار ۵۳۷ بازرسی از این مراکز صورت گرفته که ۴۱۸ پرونده تخلف کشف و به مراجع ذیصلاح ارسال گردیده است.

رئیس سازمان صمت استان در پایان با اشاره به آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه ماه مبارک تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار مراتب را ا سامانه ۱۲۴ طرح موضوع نموده و بازرسین این سازمان با همکاری سایر دستگاههای مرتبط مانند بازرسین اصناف و اتحادیه ها، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد نمود.

کد خبر: ۸۲٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha