۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
بازار مرغ در خطر التهاب مجدد!
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی عنوان کرد

بازار مرغ در خطر التهاب مجدد!

اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از خطر التهاب مجدد بازار مرغ در سایه قاچاق جوجه یک روزه خبر داد.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد افزود: برخی از واحدهای مرغداری باوجود دریافت نهاده با نرخ دولتی، بخشی از جوجه‌های یک روزه تولیدی خود را به صورت قاچاق، به خارج از کشور می‌فرستند که این موضوع می‌تواند التهاب مجدد بازار مرغ را در پی داشته باشد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت:باوجود اینکه قیمت مصوب و ابلاغی قرارگاه ساماندهی بازار مرغ با عدد اعلامی و آنالیز ارسالی تشکل‌ها متفاوت بود، اما مرغداران و تشکل‌ها به منظور حمایت از بازار مصرف این محصول، مصوبه ابلاغی را اجرا کردند و همه واحدهای مرغداری در سطح کشور مرغ زنده را به نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب نرخ مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی مرغ باید در سطح کشور و همه فروشگاه‌ها رعایت شود و اگر واحد صنفی مرغ را بالاتر از این رقم به فروش برساند تخلف گرانفروشی است و لازم است که با این سودجویی برخورد جدی صورت گیرد.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت:، اما شرط بقا و استمرار قیمت مصوب مرغ این است که شاهد افزایش قیمت مولفه‌های تولید نباشیم و لازم است که دستگاه‌های مسئول این موضوع را پایش کنند.

اسدالله نژاد افزود: البته در حال حاضر شاهد هستیم که قیمت جوجه یک روزه که باید چهار هزار و ۲۰۰ تومان باشد در بازار به بیش از ۶ هزار تومان رسیده و مرغداران به آسانی قادر به تامین جوجه مورد نیاز نیستند.

وی ادامه داد: دلیل افزایش قیمت جوجه یک روزه این است که واحدهای مرغ مادر علی رغم اینکه نهاده‌ها را با نرخ مصوب تحویل گرفتند بخشی از جوجه‌های تولیدی خود را از سیستم توزیع دولتی خارج کردند به شکل قاچاق به خارج از کشور ارسال کردند.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: قاچاق جوجه یک روزه تامین آن را سخت کرده همچنین موجب بالارفتن قیمت آن در بازار شده و قطعاً اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد التهاب مجدد و کمبود در بازار مرغ خواهیم بود چرا که سطح جوجه ریزی در کشور با وضعیت فعلی کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۸۲٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha