۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
۲ میلیون مسکن روستایی در کشور ساماندهی شده است
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۲ میلیون مسکن روستایی در کشور ساماندهی شده است

کرمان- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از جمله سیاست‌های بنیاد مسکن بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است و در این راستا تاکنون بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی توسط این نهاد ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد صبح امروز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان در دفتر استاندار کرمان به فعالیت‌های بسیار خوبی که این نهاد از بدو تاسیس خود تاکنون انجام داده اشاره کرد و بیان داشت: بنیاد مسکن موظف به ایجاد سرپناه برای محرومین است.

وی افزود: از جمله سیاست‌های بنیاد مسکن بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است ضمن این که تاکنون بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی توسط این نهاد ساماندهی شده است. 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در سوانح و بلایای طبیعی بازسازی خانه‌هایی که آسیب دیده بر عهده بنیاد مسکن سپرده شده است.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: اگر سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شود تا ۱۰ سال آینده همه روستاها در مقابل زلزله مقاوم می شوند.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز ورود پیدا کرده ضمن اینکه ساماندهی حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده نیز از وظایف جدید این نهاد می باشد که به خوبی انجام می‌شود.

روحانی‌نژاد به فعالیت‌های بنیاد مسکن در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد مسکن استان کرمان کارهای خوب و ارزشمندی در روستاها و شهرها انجام داده همچنین در راستای طرحی که در دولت تدبیر و امید مصوب شده ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومین در کل کشور احداث می شود که از این آمار ۱۰ هزار واحد آن در کرمان اجرا می‌شود.

وی فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کرمان را قابل تقدیر و شمرد و گفت: انتظار داریم که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای اجرای پروژه‌های خوب در استان صورت گیرد.

لزوم تقویت زیرساخت ها در روستاهای کرمان
در این دیدار همچنین علی زینی‌وند استاندار کرمان با بیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد بسیار قوی و تاثیرگذار و شناخته شده در میان قشرهای محروم می باشد، بیان داشت: بنیاد مسکن خط امام راحل (ره) و رهبری را پیموده و همواره بازوی دولت ها محسوب می شده ضمن اینکه فراز و فرودها و مشکلات روی اهداف و آرمان‌های آن تاثیرگذار نبوده است.

وی افزود: بنیاد مسکن استان کرمان اقدامات خوبی انجام داده که شاهد اجرای طرح‌های هادی مسکن، مسکن محرومین و مقاوم سازی واحدهای مسکونی از طرف این نهاد در استان بوده‌ایم.

استاندار کرمان گفت: کرمان از جمله استان های اول کشور به لحاظ جمعیت روستایی است لذا هرچه ما تلاش کنیم تا روستاها را آبادتر کنیم و جمعیت را در آنجا نگه داریم از پیش آمدن آسیب‌های اجتماعی به همان اندازه پیشگیری می‌کنیم.

زینی‌وند تصریح کرد: استان کرمان در تصویب منظومه‌های روستایی پیشگام است و ظرفیت‌های زیادی در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها دارد ضمن اینکه با اقداماتی که طی چند سال اخیر انجام گرفته شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بوده‌ایم.

کد خبر: ۸۲٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha