۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
 شرایط پذیرش صنایع کوچک در بورس فراهم نیست
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران:

شرایط پذیرش صنایع کوچک در بورس فراهم نیست

پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: متاسفانه هم بانک‌ها نسبت به تولید گارد می گیرند و هم شرایط پذیرش در بورس و فرابورس متناسب با شرایط صنایع کوچک نیست.

به گزارش بازار، صابر پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه عمده صنایع در ایران از جنس صنایع کوچک و متوسط است گفت: ۹۳ درصد صنایع فعال و با پروانه بهره برداری در ایران جزو صنایع کوچک و متوسط هستند.

وی افزود: با وجود تحریم های شدید علیه ایران در سال گذشته و تصور تعطیلی عمده صنایع و کارخانجات اما نه تنها واحد صنعتی در تهران تعطیل نشد بلکه شاهد رشد اشتغال و اشتیاق به سرمایه گذاری هم بودیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از رشد ۸۶ درصدی اشتغال در استان تهران سخن گفت و افزود: واحدهای صنعتیِ به بهره برداری رسیده در سال گذشته رشد ۸۲ درصدی را تجربه کردند.

پرنیان با اشاره به اینکه صنایع کوچک و متوسط، جزو اولویت ها و از مزیت های کشورمان محسوب می شوند، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت ویژه و مختص صنایع کوچک بتوانیم شاهد جهش و بالندگی اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه تمام جریانات کسب و کار از نبود ثبات اقتصادی، تورم، تأمین مواد اولیه و تحریم ها متأثر و متضرر می شوند افزود: برخی صنایع کوچک نسبت به مسائل اقتصادی آسیب پذیرتر هستند اما برخی هم می توانند مقاومت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از مشکلات صنایع کوچک در حوزه تأمین مالی و امور مالیاتی و بیمه سخن گفت و افزود: با توجه به اینکه صنایع کوچک مانند صنایع بزرگ نمی توانند وثایق بانکی را تأمین کنند لذا بانکها هم معمولاً به همکاری با صنایع بزرگ تمایل بیشتری دارند.

پرنیان یادآور شد: اگر یک درصد ارزش افزوده به زودی نهایی و ابلاغ و اجرایی نشود ما در سالهای آینده شاهد تعطیلی بسیار وحشتناک واحدهای صنعتی از بابت زیرساخت ها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: متاسفانه هم بانکها نسبت به تولید گارد می گیرند و هم شرایط پذیرش در بورس و فرابورس متناسب با شرایط صنایع کوچک نیست لذا دست اندرکاران اجرایی و قوه مقننه باید شرایط تأمین مالی را برای صنایع آسان تر کنند.

پرنیان انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار دقیق، علمی و کارشناسانه و منطبق بر نیازهای کشور دانست و گفت: اگر همت کنیم و از کف واحدها بازدید داشته باشیم و مشکلات آن ها را از نزدیک ببینیم و تصمیمات انقلابی بگیریم قطعاً همه مشکلات و موانع قابل رفع هستند.

کد خبر: ۸۲٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha