۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۸
واکنش به احتمال بازگشت شرکت‌های کره‌ای به ایران| توان رقابت با شرکت های خارجی را باید ایجاد کنیم
نماینده مردم تبریز در مجلس با بازار مطرح کرد:

واکنش به احتمال بازگشت شرکت‌های کره‌ای به ایران| توان رقابت با شرکت های خارجی را باید ایجاد کنیم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال بازگشت شرکت‌های کره‌ای به ایران گفت: باید مصون سازی از تولیدات داخل را مدنظر قرار دهیم و مواظب تولید داخل باشیم و به نوعی آن را تقویت کنیم.

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران و حرف و حدیث ها پیروی بازگشت شرکت های همچون «ال جی» و «سامسونگ» به کشور گفت: ابتدا باید گفت که این رویکرد- برگشت شرکت های خارجی به کشور - بازتاب قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است.

وی افزود: قطعا این قرارداد کشورهایی را به تحرک در فعالیت مجدد با ایران کرده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: ما در این شرایط باید مصون سازی از تولیدات داخل را مدنظر قرار دهیم و مواظب تولید داخل باشیم و به نوعی تولید داخل را تقویت کنیم.

علیرضا بیگی با بیان اینکه ما باید تولید داخلی خودمان را بین المللی کنیم تاکید کرد: ما ورود شرکت های خارجی به کشور را منع نمی کنیم اما باید قدرت رقابتی در این بین ایجاد شود.

وی تصریح کرد:در حال حاضر تولید داخل ما بهره مند از همه امکانات است و با این حال بخش خصوصی ما توان رقابت لازم را ندارد که باید این توان ارتقا پیدا کند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: ما نمی توانیم خودمان را از جهان دور کنیم. در خودروسازی هم باید امکان پیشرفت برای خودروی داخلی فراهم شود.ما باید توان رقابت با شرکت های خارجی را در کشور ایجاد کنیم.

کد خبر: ۸۲٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha