۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
نبود هواپیمای ۱۹ نفره در منطقه آزاد اروند از مشکلات بازرگانان است
نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

نبود هواپیمای ۱۹ نفره در منطقه آزاد اروند از مشکلات بازرگانان است

خرمشهر- موسوی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: از سازمان منطقه آزاد اروند انتظار می‌رود نسبت به خرید حداقل یک فروند هواپیمای ۱۹ نفره برای توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری اقدام کند.

سیدمصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بلافاصله بعد از جهش تولید، شعار سال را با عنوان مانع زدایی انتخاب می‌کنند مفهوم بسیار روشنی دارد و آن هم اینکه ایشان هشدار می‌دهند که موانع بزرگ بر سر راه جهش تولید داخلی کشور باید برداشته شود.

به گفته وی دستگاه‌های دولتی اقتصادی باید نسبت به کوچک‌سازی، چابک‌سازی و حذف بروکراسی و مستندسازی‌ها تغییر ماهیت داده و ساماندهی پیدا کنند و برای رونق در تولید برنامه مدون ارائه دهند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: اگرچه تحریم می‌تواند به یک فرصت برای تولید داخلی تبدیل شود و چه بسا برخی از صنایع ما نیز از این فرصت استفاده کرده‌اند اما به طور کلی تحریم به عنوان یک مانع بر سر راه تولید نیز شناخته می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی سرمایه و جان خود را در مسیر تولید قرار داده و دولت وظیفه حمایت از آن را دارد، اضافه کرد: برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و مانع زدایی برای بهبود و رونق تولید باید مقررات اضافی و محدود کننده برداشته شود که در واقع یکی از اساسی‌ترین نیازهای این بخش محسوب می‌شود.

کوتاه شدن دست دلالان
وی با اشاره به ضرورت تشکیل ساز و کاری جامع برای شرکت‌هایی که از مواد اولیه داخلی استفاده می‌کنند تا دست دلالان و واسطه‌ها برچیده شود، توضیح داد: برخی از مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در داخل کشور به راحتی قابل تامین است، اما تولیدکنندگان برای تهیه آن هم مشکلاتی دارند و باید مواد اولیه را بسیار بیشتر از قیمت واقعی از دست دلالان و واسطه‌ها تهیه کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در ادامه سخنان خود یکی از مشکلاتی که فعالان اقتصادی در شهرهای منطقه آزاد اروند دارند را نبود هواپیمای ۱۹ نفره عنوان کرد و گفت: این نوع هواپیما به دلیل اینکه امکان رفتن به مسیرهای مختلف داخلی و خارجی بدون کسب مجوز در بروکراسی اداری را دارد می‌تواند به فعالان اقتصادی کمک شایسته‌ای کند.

موسوی امکان تبدیل شدن هواپیمای ۱۹ نفر به کارگو تا وزن ۹ تن را از دیگر مزیت‌های این نوع هواپیما برشمرد و تاکید کرد: از سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به اینکه رسالت اصلی این سازمان توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است انتظار می‌رود حتما نسبت به خرید حداقل یک فروند از این نوع هواپیما اقدام کند.

کد خبر: ۸۲٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha