۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
ضرورت تأمین مالی صنایع کوچک به شکل اعتباری
مدیر توسعه و فناوری سازمان صنایع کوچک عنوان کرد

ضرورت تأمین مالی صنایع کوچک به شکل اعتباری

لاهوتی، مدیر توسعه و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، پیاده سازی روش تأمین مالی زنجیره‌ای به شکل اعتباری برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را پیشنهاد کرد.

به گزارش بازار، طهمورث لاهوتی، مدیر توسعه و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ثبات کلان اقتصادی را بر تدوین نوع برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و حتی میان مدت واحدهای صنعتی تأثیرگذار دانست و گفت: مدیریت منابع مالی برای هر واحد تولیدی نیازمند ترسیم یک چشم انداز است.

وی با اشاره به آمار مرکز پژوهش های مجلس در این زمینه اظهارکرد: ۳۹ درصد از مشکلات و چالش های بنگاه های کوچک و متوسط به موضوع تأمین مالی برمی گردد، ۳۷ درصد مشکلات مربوط به تورم، ۳۶ درصد مربوط به قوانین و مالیات و ۳۵ درصد هم ناشی از عدم ثبات سیاست هاست.

مدیر توسعه و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: این نشان می دهد که عوامل بیرونی به شدت می توانند واحدهای صنعتی را تحت تأثیر قرار دهند و لذا سیاست گذاری در این زمینه ها به ویژه در بخش مالی به شدت می تواند تأثیرگذار باشد.

لاهوتی کاهش وابستگی واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه خارجی را از دستاوردهای صنایع در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: این رویکرد که به تازگی هم مطرح شده نتیجه تحریم ها و محدودیت هاست و البته روابط شبکه ای بین بنگاه ها در سطح افقی و عمودی نیز در این قضیه بی تأثیر نبوده است.

وی معتقد است که همسو شدن دستگاه های خدمات رسان، اجرایی و نظارتی و اجرای دقیق قوانین می تواند بخش عمده ای از مشکلات واحدهای صنعتی را مرتفع کند.
مدیر توسعه و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تأکید کرد: رویکرد تأمین مالی واحدهای صنعتی از طریق سیستم بانکی باید به سمت مدل های جدید مانند بازار سرمایه تغییر کند که البته اتفاقات اخیر در این بازار هم سطح اعتماد سرمایه گذاران را کاهش داده است.

لاهوتی پیاده سازی تأمین مالی زنجیره ای به شکل اعتباری برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را ضروری خواند و گفت: اجرای این روش با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت ها بسیار مناسب است و از فشار تقاضا به نظام بانکی نیز کم خواهد کرد.

کد خبر: ۸۲٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha