۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
یزد در آستانه ورود به تکنولوژی اینترنت اشیا
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد:

یزد در آستانه ورود به تکنولوژی اینترنت اشیا

یزد- پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: در آینده شاهد ارائه تکنولوژی نسل پنجم برای توسعه اینترنت اشیا و هوشمندسازی خواهد بود که بسترهای آن از اواخر سال ۹۹ در حال انجام است.

محمدرضا پاکدل در گفت وگو با خبرنگار بازار، گفت: پس از شیوع کرونا در روند تصاعدی مصرف داده و استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات جهش رخ داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد افزود: اوج پهنای باند مصرف شده در استان بین دو تا سه برابر شده و تقاضای مصرف نیز افزایش یافته است که این میزان تقاضا تاکنون پاسخ داده شده است.

وی در خصوص حوزه‌هایی که دارای بیشترین تعداد متقاضیان بوده‌اند، حوزه‌های آموزش مجازی، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و بازی و سرگرمی را نام برد.

افزایش پهنای باند روستاهای یزد
پاکدل پروژه فیبر روستایی(تار) را که با هدف افزایش پهنای باند در مناطق روستایی انجام شد، از پروژه‌های مهم سال ۱۳۹۹ حوزه ارتباطات در استان یزد دانست و گفت: فاز نخست این پروژه که از شهرستان مهریز تا شهر نیر را شامل می‌شد، صد درصد اجرایی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: همچنین اتصال رایگان هزار و ۶۰۰  مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات قبل از شروع سال تحصیلی جدید برای بهره‌مندی از آموزش مجازی، از دیگر اقدامات مهم سال ۹۹ بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی مناسب دارند.

توسعه اقتصاد دیجیتال در چشم‌انداز یزد
پاکدل گفت: با مجموع اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای صورت گرفته در شهرها و روستاهای استان، در حال حاضر ۹۹/۷ درصد از کل جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت دسترسی دارند که در کشور عدد کم‌نظیری است.

طبق گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در سال ۱۴۰۰ فراهم کردن دسترسی به اینترنت پرسرعت برای روستاهای فاقد دسترسی و توسعه اقتصاد دیجیتال استان در اولویت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در اواخر سال گذشته انجام شد، در آینده شاهد ارائه تکنولوژی نسل پنجم برای توسعه اینترنت اشیا و هوشمندسازی خواهیم بود.

کد خبر: ۸۲٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha