۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
پرورش ۵۰ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان/ تملک کارخانه ها کاهش یافته است
استاندار گیلان:

پرورش ۵۰ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان/ تملک کارخانه ها کاهش یافته است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت پرورش کرم ابریشم در استان گفت: میزان تخم نوغان تولید شده در استان به ۵۰ هزار جعبه افزایش یافته است.

به گزارش بازار، ارسلان زارع در جلسه چگونگی تحقق شعار سال جاری در توضیح ظرفیت های گیلان، با ابراز خرسندی از افزایش پرورش کرم ابریشم و تولیدات مرتبط در استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۱ میزان تخم نوغان تولید شده در گیلان، زیر ۱۰ هزار جعبه بود که با اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته، این آمار هم اینک به ۵۰ هزار جعبه افزایش یافته است.

زارع با یادآوری اینکه در سال گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: احیاء واحدهای تولیدی راکد، یکی ار برنامه‌های دولت در گیلان است و در تلاش هستیم طبق هدف‌گذاری‌ صورت گرفته، ۳۰۰ واحد تولیدی دیگر در سال جدید وارد چرخه ‌شوند.

وی با اشاره به کاهش واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها در گیلان، واحدهای تملیک شده تا پایان سال ۱۳۹۸ را ۶۹ واحد ذکر کرد که در پایان سال ۱۳۹۹ به ۵۵ واحد کاهش یافته و استمرار این سیاست را جزو راهبردهای استان در سال جاری عنوان کرد.

استاندار گیلان معدن‌ها را ظرفیتی بالقوه در کشور دانست و بیان داشت: گیلان دارای معادنی غنی است که به رونق اشتغال در استان کمک می‌کند لذا در همین راستا باید معادن راکد و نیمه راکد گیلان فعال شوند.

وی همچنین به هدف‌گذاری صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری در گیلان طی امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و موقعیت سوق الجیشی گیلان، نقش مهمی در صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر داشته و طی سال گذشته، ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد.

زارع برنج را جزو محصولات استراتژیک عنوان و با اشاره به جایگاه گیلان در تولید کیفی این محصول، افزایش بهره وری در حوزه تولیدات کشاورزی بویژه برنج را مورد تأکید قرار داد.

وی اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز گیلان را ازجمله طرح هایی عنوان کرد که به تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی کمک می کند.

استاندار گیلان طرح توسعه زراعت چوب را از برنامه های مهم استان ذکر و با اشاره به شناسایی شش هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی در این بخش خاطرنشان کرد: انتظار حمایت بسیج از اجرای این طرح را داریم.

کد خبر: ۸۲٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha