۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
نبود رایزن اقتصادی مهمترین مشکل سرمایه‌گذاری در استان سمنان است
یک کارشناس اقتصادی:

نبود رایزن اقتصادی مهمترین مشکل سرمایه‌گذاری در استان سمنان است

سمنان - یک کارشناس اقتصادی درباره مهم‌ترین نقاط ضعف جذب سرمایه‌گذار در سمنان گفت: در این استان فقدان یک رایزن اقتصادی و سرمایه‌گذاری به‌شدت احساس می‌شود.

مهدی رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره موانع سرمایه‌گذاری در سطح استان سمنان توضیح داد: فقدان برخی زیرساخت‌ها مانند آب، انرژی، دوری راه تا مرکز کشور یا مشهد، گرانی ارز و دلار و کالاهای اولیه و ده‌ها مورد دیگر از موانع سرمایه‌گذاری در سطح استان هستند اما از آن‌ها مهم‌تر این است که ما خودمان هم نتوانسته‌ایم درزمینهٔ جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استان امروز به یک گروه رایزن اقتصادی نیاز دارد تا بتواند بسته‌های سرمایه‌گذاری را با مدل‌سازی رایانه‌ای، دو الی سه زبانه، با آمار، ارقام، گراف‌های مطمئن و کارشناسی شده، امکانات مشوق‌ها و ده‌ها مورد دیگر مهیا کند، افزود: متأسفانه هم اکنون چنین چیزی را شاهد نیستیم یا اگر هم باشد به ضعیف‌ترین شکل هستند.

این سرمایه‌گذار بیان کرد: ما باید بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی داشته باشیم که در آن‌ها مزیت‌ها و ایرادات کار سرمایه‌گذاری در کنار بافت جغرافیایی، فرهنگی و ده‌ها عامل دیگر گنجانده شود.

رضایی بابیان اینکه ما باید امروز بسته‌های سرمایه‌گذاری را به‌نوعی تدوین کنیم که اگر کسی ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه داشت از استان بیرون نرود و اگر هزار میلیارد تومان هم داشت بتواند سرمایه‌گذاری کند درنتیجه نباید کسی را از دست دهیم.

وی با یادآوری اینکه مدت‌ها استانداری سمنان می‌گفت زیر پای سرمایه‌گذاران فرش قرمز می‌اندازیم فرش قرمز همین‌ها است،  افزود: توجه به پکیج‌های سرمایه‌گذاری برای معارفه به سرمایه‌گذاران که متأسفانه امروز فراموش‌شده‌اند.

این کارشناس می‌گوید: سرمایه‌گذارانی که اکنون در استان هستند یا سرمایه‌گذار هیجانی هستند یعنی یک شیفتگی و عرق به زادگاهشان داشته‌اند که کمتر به مسائل مادی نگاه کرده‌اند یا کسانی که کاسب و تاجر هستند و پول برایشان اهمیت دارد و این دسته افراد تا چهار برابر سرمایه‌شان را زیر سه سال اول دریافت نکنند برای سرمایه‌گذاری نمی‌آیند درنتیجه باید بسته‌هایی باشد که بدانیم به هر نوع از سرمایه‌گذار کدامشان را معرفی کنیم این نیست که یک پکیج را به هر نوع سرمایه‌گذاری معرفی کنیم باید این‌ها باهم تفاوت کنند.

رضایی بابیان اینکه دیگر مشکل ما این است که سرمایه‌گذار توجیه نمی‌شود که امروز باید چه میزان پول را با چه شرایطی بیاورد و قرار است فردا چه میزان سود را در چه شرایطی با خود ببرد بالاخره سرمایه‌گذار بیخود پولش را درجایی انباشته نمی‌کند درنتیجه سرمایه‌گذاران باید رغبت کنند که به میدان بیایند و دراین‌باره هنوز ما چیزی در استان نمی‌بینیم.

کد خبر: ۸٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha