۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
بررسی کاهش بدهی کشورهای فقیر جهان
بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کرد

بررسی کاهش بدهی کشورهای فقیر جهان

بانک جهانی و صندوق بین المللی پول کاهش بدهی کشورهای فقیر را در برابر اقتصاد سبز بررسی می‌کنند.

به گزارش بازار، ایده کاهش بدهی‌های کشورهای فقیر در برابر سرمایه گذاری‌های سبز با هدف دستیابی به پیشنهادات عینی تا زمان برگزاری نشست آب و هوا در پاییز، این هفته به نشست بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی راه یافت.

کشورهایی با درآمد پایین با بحران دوگانه‌ای رو به رو هستند؛ از یک سو برای بازپرداخت بدهی‌های خود تحت فشار هستند و از سوی دیگر باید با مشکلات زیست محیطی مقابله کنند. کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول در این باره گرفت این شرایط کشورهای فقیر را به شدت آسیب پذیر می‌کند.

یکی از سخنگوهای بانک جهانی گفت بحران کووید ۱۹ مقابله با خطرات فزاینده ناشی از تغییرات آب و هوایی را برای کشورهای در حال توسعه بسیار سخت‌تر کرده است.

این کشورها بدون داشتن امکانات مالی از کمک‌های فوری برای مقابله با بحران بهداشتی و اقتصادی استفاده کردند.

سخنگوی بانک جهانی گفت با افزایش بار بدهی دولت ها، که پیش از دوره بحران نیز رکورد زده بود، آن‌ها منابع کمتری برای سرمایه گذاری در حوزه احیای اقتصادی دارند.

یک کارگروه فنی متشکل از نمایندگان بانک جهانی و صندوق بین المللی و سازمان ملل متحد و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این هفته تشکیل شد تا گزینه‌های مبتکرانه برای کمک به این کشورها را به منظور از میان برداشتن چالش‌های همزمان بررسی کند.

سخنگوی بانک جهانی گفت این کار تازه شروع شده است. اما ما معتقدیم یک رویکرد فعالانه ضروریست. ما باید از نزدیک بررسی کنیم که چگونه راه حل‌های بالقوه برای حل چالش‌های اقلیمی و بدهی‌ها می‌تواند برای حل چالش‌های اصلی توسعه ادغام شود.

اگر چه هیچ جدول زمانی برای اعلام تدابیر عینی تعیین نشده است نشست آب و هوای سازمان ملل متحد که قرار است در ماه نوامبر در گلاسکو اسکاتلند برگزار شود، ذهن همه را مشغول کرده است و می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف برای این کارگروه باشد.

کریستالینا جورجیوا در این باره گفت ما با بانک جهانی کار خواهیم کرد. ما تا زمان برگزاری نشست آب و هوایی در زمینه تبادل بدهی‌ها پیش خواهیم رفت. به طور قطع این وام دهندگان و کشورهای مقروض هستند که در مورد تصویب یا عدم تصویب آن تصمیم گیری خواهند کرد.

از دیدگاه تیری دئو بنیانگذار و رئیس شرکت مریدیام متخصص در زمینه توسعه و تامین مالی طرح‌های زیرساخت ها، اگر این ایده عملی شود باید با شروط مشخصی همراه باشد تا کاهش بدهی در مقابل اجرای طرح‌های سبز تضمین شود.

علاوه بر کشورهای فقیر، این دو نهاد مالی همچنین قرار است اوضاع کشورهای کوچک جزیره‌ای را بررسی کنند که درآمد آن‌ها متوسط در نظر گرفته می‌شود و از همین کمک‌ها بهره مند می‌شوند.

این کشورها که به شدت به گردشگری وابسته هستند به دلیل همه گیری و محدودیت‌های سفر با مشکل رو به رو شده اند. به علاوه اقتصاد این کشورها اغلب با چالش‌های آب و هوایی شدید مانند طوفان‌هایی رو به روست که در مسیر خود همه چیز را از بین می‌برند و هزینه زیادی برجای می‌گذارند.

جورجیوا این هفته اعلام کرد ناپایداری در برابر آسیب‌های آب و هوایی باید در تخصیص بودجه بین المللی در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۸۲٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha