۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
۲۰ شرکت بزرگ دنیا با بحران تراشه‌ها مواجه شدند| «بایدن» خواستار بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری
تاثیرات کرونا

۲۰ شرکت بزرگ دنیا با بحران تراشه‌ها مواجه شدند| «بایدن» خواستار بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری

۲۰ شرکت بزرگ دنیا از جمله خودروسازی‌ها که با بحران کمبود تراشه‌های الکترونیکی مواجه شده‌اند روز دوشنبه در اجلاس کاخ سفید شرکت خواهند کرد.

بازار؛ گروه خودرو: با شیوع بیماری همه گیر کرونا، تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی با بیشتر شدن زمان حضور مردم در خانه درحال پاسخگویی به تقاضا برای دستگاه های پیشرفته- چه برای کار و چه برای اوقات تفریح- هستند، از همین رو اکنون تیراژ قطعات نیمه هادی نه تنها پاسخگوی صنعت لوازم خانگی نیست بلکه خودروسازان نیز به شدت با مشکل کمبود این تراشه ها مواجه شده‌اند.

در همین رابطه مدیران ارشد ۲۰ شرکت بزرگ که نگران کمبود جهانی تراشه نیمه هادی هستند روز دوشنبه به اجلاس کاخ سفید اعزام می شوند که شامل ماری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز و جیم فارلی مدیر اجرایی فورد موتور است.

یک مقام کاخ سفید تایید کرد مدیران عامل سه شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا شامل استلانتیس که شرکت مادر کرایسلر است و همچنین مدیران گلوبال فوندریز، PACCAR، NXP و شرکت تایوانی TSMC حضور خواهند داشت.

۲۰ شرکت بزرگ دنیا با بحران تراشه‌ها مواجه شدند| «بایدن» خواستار بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری

جلسه کاخ سفید به عنوان «اجلاس مدیران عامل در مورد مقاومت در برابر نیمه رساناها و زنجیره تأمین» معرفی شده است و در آن جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای اقتصاد ملی و جینا مری ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا حضور خواهند داشت. در این راستا تا روز جمعه  ۱۹ شرکت بزرگ با اعزام مدیران خود موافقت کردند.

TSMC تأیید کرد که دعوت نامه را دریافت کرده است اما جزئیات دیگری ارائه نداد. این شرکت، بزرگترین تولید کننده تراشه های قراردادی جهان، بارها گفته است که سخت تلاش می کند تا کمبود تراشه جهانی را برطرف کند.

دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است: «اجلاس نمایانگر نیاز فوری به تقویت زنجیره های مهم تامین است.»

این هفته یک گروه صنعت خودروی آمریکا از دولت آمریکا خواستار کمک شدند و هشدار دادند که کمبود قطعات نیمه هادی جهانی می‌تواند منجر به کاهش تولید به ۱.۲۸ میلیون دستگاه خودرو در سال جاری شود و تولید را برای شش ماه دیگر مختل کند.

۲۰ شرکت بزرگ دنیا با بحران تراشه‌ها مواجه شدند| «بایدن» خواستار بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری

علاوه بر این شرکت‌های ای‌تی‌اندتی (شرکت مخابرات آمریکا که بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا شناخته می‌شود)، سامسونگ، آلفابت (شرکت فناوری هلدینگ امریکایی مستقر در کالیفرنیا است که شرکت گوگل زیرمجموعه‌ای از آن است)، شرکت دل (یکی از تولیدکنندگان شناخته شده در صنعت آی‌تی و تجهیزات مرتبط با آن است)، اینتل (یک ابرشرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش، همچنین انواع مختلف ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدار مجتمع، واحد پردازش گرافیکی و سامانه نهفته فعالیت می‌نماید)، مدترونیک (شرکت تجهیزات پزشکی آمریکایی است، که در زمینه توسعه و ساخت دستگاه‌های درمان نارسایی قلب، پارکینسون، دیابت، چاقی مرضی و دردهای مزمن، همچنین پمپ‌های انسولین، چکمیزک و نشانگان داون فعالیت دارد)، نورتروپ گرومن (شرکت صنایع نظامی و فناوری هوافضای آمریکایی، اچ پی کامینز و میکرون (ابرشرکت صنایع سنگین آمریکایی که بزرگترین فناور و سازنده موتورهای دیزل در جهان است) در این اجلاس حضور خواهند داشت.

شرکتهای پهنای باند اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون کابلی با تاخیر در دریافت سوئیچهای شبکه، روترها و سرورها روبرو هستند. یک گروه صنعتی هفته گذشته هشدار داد کمبود نیمه رساناها و تاخیرهای مرتبط با آنها باعث صدها میلیون دلار ضرر در صنعت پهنای باند و تلویزیون کابلی در سال ۲۰۲۱ خواهد شد.

در همین راستا جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستار بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری برای تقویت تولید نیمه رسانا در آمریکا و تامین سرمایه گذاری برای حمایت از تولید کالاهای مهم شده است اما مقامات می گویند این بودجه قادر به رفع کمبودهای کوتاه مدت نیست.

گفتنی است شرکتهای جنرال موتورز و فورد پنج شنبه گذشته کاهش جدید در تولید خودرو را اعلام کردند. شرکت هیوندای موتور هم روز جمعه اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه، تصمیم گرفته است تولید کارخانه آسان خود را از روز دوشنبه به مدت دو روز معلق کند.

کد خبر: ۸۲٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha