۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
رشد ۷۷۰ درصدی رشد مسکن در دولت دوازدهم
نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد

رشد ۷۷۰ درصدی رشد مسکن در دولت دوازدهم

یوسفی، نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: حدود پنج میلیون جوان دهه شصتی به دلایل و مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی که یکی از آنها «مسکن» است به سن تجرد گرایی مطلق رسیده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در مورد چگونگی رشد تجردگرایی جوانان در سایه گرانی مسکن گفت: براساس طرح جامع مسکن سالانه نیازمند ساخت یک میلیون واحد مسکونی هستیم. در بهترین حالت یعنی مسکن مهر دولت با ساخت و ساز ۸۰۰ هزار واحد مسکونی نتوانست نیاز حداقلی جامعه در حوزه مسکن را برطرف کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۹۸ و ۹۹ با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مسکن روبرو بودیم و تنها با ساخته شدن حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی که شامل ۳۰۰ هزار واحد در حوزه شهری و ۲۰۰ هزار واحد در حوزه روستایی که همگی با کمک مردم ساخته شده‌اند ولی باز با مقدار و عدد استاندارد فاصله داشتیم و متاسفانه دولت در چند سال اخیر با چنین شرایطی نقش پررنگی در ساخت و سازها نداشته است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم با رشد ۷۷۰ درصدی مسکن مواجه بودیم که این تورم عملاً نشان می‌دهد دولت در ساخت مسکن٬ اعتقادی به ساخت و ساز و حل این مشکل ندارد. در حال حاضر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مستاجر در کشور بدون خانه وجود دارد و حدود ۱۲ میلیون جوان مجرد در کشور هستند که مسکن یکی از نیازهای ابتدایی شروع زندگی آنها است. با تمام آمار منتشر شده حدود ۵ میلیون جوان دهه شصتی به دلایل و مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی که یکی از آنها مسکن است به سن تجرد گرایی مطلق رسیده‌اند. (طبق آخرین امار منتشر شده در سال ۹۹  حدود ۸.۵ میلیون پسر و ۸.۵ میلیون دختر دهه شصتی، ۲.۱ میلیون پسر و ۲.۱ میلیون دختر هنوز مجردند؛ مجردهایی که در بازه‌های سنی ۳۰ تا ۳۹ سال قرار می‌گیرند.)

طرح دو فوریتی مسکن از جمله اقدامات موثر مجلس بود که به زودی این طرح به اتمام می‌رسد
عضو فراکسیون محرومیت زدایی و جهادی در مجلس یازدهم یادآور شد: طرح دو فوریتی مسکن از جمله اقدامات موثر مجلس بود که به زودی این طرح به اتمام می‌رسد و سه شاخص اصلی دارد: اول تامین منابع مالی مسکن؛ به فرض مثال طرح مسکن اجتماعی و  مهر از جمله طرح‌های دولتی بودند که به دلیل منابع مالی به سرانجام خوشایندی نرسیده‌اند. در مرحله بعد حمایت از انبوه سازان و حرکت به سمت صنعتی سازی و اجاره‌داری هدفمند است که متاسفانه در این مورد هم تاکنون برنامه‌های درستی صورت نگرفته و در نهایت ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس، زمین‌های بایر از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دو میلیون واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد که اگر بتوانیم همین تعداد واحد را به بازار تقاضا وارد کنیم تا حدود بسیاری بازار مسکن به تعادل می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطر نشان کرد: مسکن یکی از کالاهای اساسی زندگی افراد جامعه است که وجود آن منجر به کاهش مشکلات اجتماعی از جمله ازدواج جوانان و رشد فرزندآوری خواهد شد. بر همین اساس این موضوع در دستور کار مجلس یازدهم است.

کد خبر: ۸۲٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha