۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
فایل‌های اجاره مشاورین املاک یزد خالی است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد:

فایل‌های اجاره مشاورین املاک یزد خالی است

یزد- یاسینی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، افزایش بیش از ۱۵درصد اجاره‌بها در شرایط فعلی ممنوع است و بر این اساس نیز صاحبخانه‌ها و مستأجران یزدی کمترین میزان مراجعه را به بنگاه‌های املاک داشته‌اند.

امیر یاسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هیچ صاحب‌خانه‌ای حق افزایش اجاره بیش از ۱۵درصد در سال ۱۴۰۰ را ندارد، گفت: صاحبان ملک زیر بار این مصوبه نرفته‌اند و متأسفانه اتحادیه مشاوران املاک شاهد شکایت پیاپی مستأجران است.

وی افزود: متأسفانه در این خصوص کاری از عهده اتحادیه بر نمی‌آید. اتحادیه به مشاوران املاک اعلام کرده که قراردادهای اجاره را بر مبنای افزایش ۱۵درصدی تمدید کنند.

رئیس اتحادیه املاک یزد بیان کرد: قبل از این مصوبه، اجاره‌بها به میزان ۲۰ تا۸۰ درصد افزایش پیدا کرده بود، اما پس از آن، این نرخ به میزان ثابتی رسید.

وی گفت: در سال ۹۹ شاهد کمترین حجم جابه‌جایی منزل توسط مستاجران بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که فایل‌های اجاره بیشتر مشاورین املاک استان خالی است و اغلب مستأجران نیز به صورت توافقی با صاحبخانه اقدام به تمدید قرارداد نموده‌اند.

یاسینی اظهار کرد: با توجه به تورم موجود، امسال نیز افزایش اجاره‌بها را شاهد هستیم اما طبق اعلامیه کشوری، تا سه ماه پس از اتمام بحران کرونا تمامی قراردادهای سال ۱۴۰۰ باید با افزایش ۱۵درصدی تمدید شود.

همچنین هیچ صاحبخانه‌ای حق افزایش اجاره بیش از این مبلغ را ندارد و نمی‌تواند مستاجر را مگر در شرایط خاص اعلامی توسط ستاد ملی کرونا از ملک بیرون کند.

کد خبر: ۸۲٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha