۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
۷۰ درصد تجهیزات شناورها بومی سازی شد/آمادگی ساخت شناورهای گردشگری
رئیس سازمان صنایع دریایی کشور:

۷۰ درصد تجهیزات شناورها بومی سازی شد/آمادگی ساخت شناورهای گردشگری

رشت - رئیس سازمان صنایع دریایی از بومی سازی ۷۰ درصد تجهیزات شناورهای تولیدی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، دریادار امیر رستگاری شامگاه سه شنبه در مراسم اهدای تندیس زیردریایی فاتح به استاندار گیلان با بیان اینکه این مجموعه یکی از مهمترین سازمان‌های دریایی کشور است، گفت: مجموعه صنایع دریایی با ۱۰ دفتر طراحی، ۱۰ مرکز ساخت و ۱۶ مرکز توسعه فناوری در بخش‌های مختلف این عرصه به ویژه قوای محرکه و رانش پیشرو هستیم.

دریادار امیر رستگاری به بومی سازی افزون بر ۷۰ درصدی تجهیزات شناورهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: برای همکاری در حوزه‌های مختلف مرتبط یا غیرمرتبط با دریا همچون احداث شناورهای تفریحی و هتل رستوران‌ها که مورد نیاز استان باشد، آمادگی کامل برای همکاری به صورت رقابتی وجود دارد.

وی ساخت شناورها در کوتاه ترین زمان ممکن را یکی از محاسن مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی مشغول فعالیت می‌باشند که عمده این افراد از نیروهای توانمند گیلانی هستند.

رئیس سازمان صنایع دریایی با اشاره به رعایت استاندارهای روز دنیا در احداث شناورها و تجهیزات دریایی با بهره‌گیری از زیرساخت‌های مطلوب در کنار تخصص‌های علمی افزود: رعایت شاخص‌های کیفی و فنی در احداث و ارائه خدمات پس از فروش برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

در پایان این دیدار تندیس زیردریایی فاتح از سوی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به استاندار گیلان اهداء شد.

فاتح نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایران دارای ویژگی‌های منحصر بفرد کاملاً بومی بوده و از صفر تا صد آن به دست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از فناوری‌های روز دنیا برخوردار است.

کد خبر: ۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha