۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
استمهال ۲ هزار میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی
معاون امور صنایع سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

استمهال ۲ هزار میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون امور صنایع سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از استمهال بدهی۳۷۰ واحد تولیدی استان به میزان ۲ هزار میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیل در راستای صیانت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت آذربایجان شرقی، رضا عین‌اله‌زاده با تشریح بخشی از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تداوم پیگیری مصوبات در سال‌جاری، اظهار داشت: در راستای رفع موانع تولید ۱۴۰ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده در سال گذشته برگزار شده است و از ۶۱۸ پرونده رسیدگی شده در جلسات یاد شده، ۵۱ درصد مصوبات اجرایی شده و ۴۴ درصد نیز در حال اجراست.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و اهمیت تحقق این امر و رونق بیش از پیش تولید در استان، امسال نیز برنامه‌های حمایتی مدون سازمان صمت در این حوزه با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون امور صنایع سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات اجرایی در بخش تامین مواد اولیه پایدار برای واحدهای تولیدی استان و خرید بی‌واسطه از بورس برای تداوم تولید، افزود: تعداد ۱۵۴ واحد تولیدی اخیرا برای خرید مواد اولیه به بورس معرفی شده‌اند و مجموع واحدهای استانی خریدکننده مستقیم از بورس ۳۵۰ واحد صنعتی است.

وی از تعیین تکلیف بدهی معوق، امور مالیاتی، محیط زیست، تأمین اجتماعی، آب، برق و گاز به عنوان بخشی از موضوع مصوبات کارگروه در ۱۲ ماهه سال جهش تولید یاد کرد و بیان داشت: همچنین به تعداد ۳۰۰ فقره به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در بخش اعطای معافیت گمرکی واردات ماشین‌آلات خط تولید و تکنولوژی ماده ۱۱۹، محقق شده است.

کد خبر: ۸۲٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha