۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
پشتیبانی اندروید از زبان برنامه نویسی «Rust»| چالش مدیریت حافظه زبان C حل شد
«بازار» گزارش می دهد

پشتیبانی اندروید از زبان برنامه نویسی «Rust»| چالش مدیریت حافظه زبان C حل شد

اگرچه هنوز توسعه دهندگان از زبان نویسی C و C ++ به عنوان گزینه های برتر در تولید نرم افزار یاد میکنند اما شرکتهای بزرگ فناوری از زبان Rust به عنوان زبانی که میتواند چالشهای زبان یاد شده را پوشش دهد پشتیابی کرده اند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «ردیو فیجی» در باره محبوبیت زبان برنامه نویسی Rust توسط شرکتهای بزرگ فناوری خبرداده است که در ادامه می توانید این گزارش را بخوانید: اگرچه هنوز دو زبان C و C ++  پرکاربرد و کارآمد هستند ، اما به دلیل مشکلات مدیریت حافظه که دارند چالش برانگیزند. در حقیقت ، تیمی که مسئولیت توسعه و نگهداری اندروید را در گوگل بر عهده دارد اظهار داشتند که نقص های امنیتی حافظه در C و C ++ همچنان مشکل برای رفع اشکالات کد Android هستند.

این یکی از دلایلی است که گوگل نه تنها مدتهاست که در حال استفاده از زبانهایی مانند جاوا و کاتلین است ، بلکه اکنون ، AOSP (پروژه منبع باز اندروید) soporta Rust را به عنوان زبانی برای توسعه سیستم عامل خود معرفی می کند. هنگام توسعه برنامه ها برای Android ، Google توضیح داده میشود که زبانهایی مانند جاوا و کاتلین بهترین گزینه ها هستند. دلیل این امر آن است که این زبانها به راحتی ،  عدم وابستگی به معماری و ایمن طراحی شده اند.

اکنون ، در مورد خود سیستم عامل ها  به همین ترتیب ، جاوا و کاتلین گزینه ای برتر نیستند. این به این دلیل است که لایه های عمیق تر اندروید به زبان های برنامه نویسی مانند C ، C ++ و Rust نیاز دارند ، یعنی زبانهایی که دسترسی به منابع سیستم و سخت افزار سطح پایین را فراهم می کنند ، منابع کمی دارند و دارای ویژگی های عملکردی قابل پیش بینی تر هستند..

از طرفی باید اشاره کرد در مورد C و C ++ ، توسعه دهنده باید مدیریت طول حافظه را مدنظر قرار دهد. متأسفانه اشتباه در هنگام انجام این کاری آسان است ، به ویژه در پایگاه های که  پیچیده و چند رشته ای هستند. در حالی که Rust با استفاده از ترکیبی از بررسی های زمان کامپایل برای اجرای کاربرد / مالکیت اشیا و بررسی های زمان اجرا برای اطمینان از دسترسی معتبر حافظه ، تضمین های امنیتی حافظه را فراهم می کند که این امنیت با ارائه عملکردی معادل C و C ++ حاصل می شود.

گوگل ، مایکروسافت و موزیلا را می توان به عنوان  حمایت کننده های از توسعه زبان برنامه نویسی Rust دانست..این مساله  به هیچ وجه به این معنی نیست که Rust قرار است جایگزین C / C ++ شود و بدیهی است که با اضافه کردن پشتیبانی از یک زبان جدید ، اشکال موجود در زبان دیگر برطرف نمی شود. همانطور که مهندسان اندروید توضیح می دهند: بازنویسی ده ها میلیون خط کد به سادگی امکان پذیر نیست.

با این حال ، افزودن Rust باعث کاهش تعداد و تراکم اشکالات بعدی می شود و همچنین باعث بهبود اثربخشی سند باکس(به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که برای ایزوله کردن برنامه ها از یکدیگر به کار گرفته می شود. هدف اصلی این ایزوله سازی آ ن است که از خطاهایی که موجب به مخاطره افتادن اهداف امنیتی کاربر میگردد جلوگیری شود) در Android می شود که به نوبه خود تشخیص اشکال را نیز بهبود می بخشد. تیم AOSP ۱۸ ، ۱۸ماه است که برای افزودن پشتیبانی از Rust کار می کند و آنها می گویند که پروژه هایی دارند که در ماه های آینده به اشتراک خواهند گذاشت. مقیاس بخشیدن به بخشهای بیشتری از سیستم ، یک پروژه چند ساله است که به تازگی شروع شده است.

این یکی دیگر از مواردی است که باعث افزایش محبوبیت Rust می شود ، زبانی که از نسبتاً ناشناخته بودن به محبوب ترین مورد برنامه نویسان تبدیل می شود ، که حتی می تواند جایگزین C و C ++ در کل مایکروسافت شود ، دقیقاً به همان دلایلی که اندروید از آن پشتیبانی می کند و اینکه حتی یک جنبش کلی برای آوردن آن به لینوکس ایجاد کرده است.

کد خبر: ۸۲٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha