۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
واکسیناسیون، سرمایه گذاری مقرون به صرفه
صندوق بین المللی پول اعلام کرد

واکسیناسیون، سرمایه گذاری مقرون به صرفه

صندوق بین المللی پول اعلام کرد اگر همه کشورها همه گیری کرونا را کنترل کنند، تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک هزار میلیارد دلار درآمد مالیاتی بیشتر به دست می آید.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول اعلام کرد اگر همه کشورها بتوانند زودتر از آنچه پیش بینی می‌شود همه گیری ویروس کرونا را کنترل کنند، تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک هزار میلیارد دلار درآمد مالیاتی بیشتر در سطح جهانی حاصل خواهد شد.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود درباره نظارت بودجه که روز چهارشنبه در چارچوب نشست‌های بهار منتشر شد، اعلام کرد این امر همچنین امکان صرفه جویی میلیاردها دلار بیشتر در اقدامات حمایتی از اقتصاد کشورها را فراهم خواهد آورد.

براساس این گزارش، «بنابراین واکسیناسیون مقرون به صرفه‌تر است، چرا که رابطه بین کیفیت و قیمت را در خصوص سرمایه گذاری‌های عمومی که هدف از آن‌ها تسریع تولید و توزیع جهانی واکسن است، تقویت می‌کند.»

صندوق بین المللی پول همچنین پیشنهاد کرد مالیات موقت بر درآمد برای کشورهای با درآمد بسیار بالا به منظور کمک به دولت‌ها برای پاسخ به نیازهای مالی مربوط به همه گیری ایجاد شود.

صندوق بین المللی پول افزود: «برای جمع آوری منابع لازم، بهبود دسترسی به خدمات اساسی، تقویت شبکه‌های ایمنی و احیای تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، اصلاحات مالی ملی و بین المللی ضروری است.»

کد خبر: ۸۲٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha