۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
اجرای ناقص و ناکافی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان
رییس کانون بازنشستگان شهر تهران عنوان کرد

اجرای ناقص و ناکافی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان

دهقان کیا، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را ناکافی دانست.

به گزارش بازار، علی دهقان کیا رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال حاضر بر روی کاغذ اعلام شده و بر این اساس ۵۰ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته اما تاکنون فقط ۳۲ هزار میلیارد تومان داده اند.

وی افزود: شرکت ورشکسته هپکو بمنظور تامین بودجه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و برای احیای آن مشکلات زیادی وجود داشت ولی هنوز بقیه شرکت ها واگذار نشده است.

دهقان کیا با اشاره به بودجه همسان سازی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در لایحه ۱۴۰۰ مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته اما هنوز زمان پرداخت آن معلوم نیست.

وی خواستار رفع تبعیض میان بازنشستگان دستگاههای و سازمان های مختلف شد و اظهار داشت: سال گذشته ‌تبعیض و فاصله حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری باعث نارضایتی بازنشستگان تامین اجتماعی شد که پس از پیگیری های صورت گرفته برای رفع این تبعیض ها موافقت شد.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در ادامه گفت: طی نشست های نمایندگان بازنشستگان با مقامات ذیربط برای رفع تبعیض ها و تطابق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ نیز توافق هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تصویب حداقل حقوق ۴ میلیون و ۲۰۰ تومانی برای بازنشستگان، آنرا با توجه به تورم و گرانی های ناکافی دانست و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار حداقل درآمد مورد نیاز برای یک خانواده ایرانی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و هنوز تا رسیدن به این رقم فاصله زیادی وجود دارد و بودجه های مصوب جوابگو نیست.

دهقان کیا با بیان اینکه برای تحقق این امر ابتدا باید حقوق شاغلان افزایش یابد، گفت: هنوز حداقل حقوق شاغلان متناسب با نرخ اعلامی مرکز آمار افزایش نیافته و به عدد ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نرسیده و شرط آن ایجاد منابع است.

وی افزود: برای این منظور دست کم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که هنوز تامین نشده است.

کد خبر: ۸۲٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      اینا خودشونم میدونن ناکافی هست ولی سرمارو گرم می کنن خب کاری بکنن
    • محسن IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      آخه چرا فقط دنبال کاره ناقص هستید؟ یه صحبتی شده در نهیت یک رقم بسته شده دوباره میبینی نصف شده ! چرا چه وسی باعثه آب رفتنشه؟
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      مسیولین تامین اجتماعی اگاهانه این کاررو انجام دادن خدا ازتون نگذره امین
    • علی جواهری IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      دوستان خبرنگار بازار مامستمری بگیران تا این ساعت نتوانستیم فیش حقوقی خودرا دریافت کنیم تا، 6روز دیگه حقوق واریز شود علت مشکل تامین اجتماعی کجاست. ممنون