۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
۲۲.۵ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌شرقی جابجا شد
معاون اداره کل راهداری آذربایجان‌شرقی:

۲۲.۵ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان‌شرقی جابجا شد

تبریز- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲.۵ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سال گذشته جابجا شد.

به گزارش بازار، کاظم تیمورزاده با بیان اینکه این میزان جابجایی بار نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۸۵ هزار برگ بارنامه صادر شده که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در طول سال گذشته ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر را با ۴۴۰ هزار سفر جابجا کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۴۳ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت از پایانه مرزی جلفا ۵۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون و یک هزار و ۹۸۸ مسافر و از پایانه مرزی نوردوز ۸۴ هزار و ۴۹۳ دستگاه کامیون و۱۱هزار و ۴۵۳ مسافر تردد کرده اند.

تیمورزاده، ادامه داد: در زمان کنونی ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می کنند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون پنج مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با ۶ خط کنترل در آذربایجان شرقی فعال است.

کد خبر: ۸۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha