۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
هیچ مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر دریافت نکردیم
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری:

هیچ مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر دریافت نکردیم

رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر گردشگری و مراکز اقامتی به انجمن ابلاغ نشده است.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی با اشاره به اینکه در صورت تصویب ممنوعیت سفر و برگزاری تورهای گردشگری منافع ملی و سلامتی مردم در اولویت بخش گردشگری است.
وی درباره مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای خارجی مقصد کشور ترکیه افزود: بر اساس مصوبه برگزاری تورهای گردشگری کشور ترکیه ممنوع است این مصوبه در حالی است که هیچ کدام از پروازها به مقصد ترکیه لغو نشده و این مصوبه تنها مربوط به تورهای گردشگری است.

رفیعی تصریح کرد: چطور ممکن است پرواز و سفر انجام شود، اما تور برگزار نشود هر پرواز و هر مسافری که به مقصد ترکیه می‌رود مرکز اقامت و هتل می‌خواهد پس از کجا می‌توان تشخیص داد که گردشگر است یا خیر.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از مصوبه وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: یک وزارتخانه غیر مرتبط مصوبه‌ای را اعلام کرده است که در اصل باید این مصوبه توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شد.

رفیعی افزود: متأسفانه در هیچکدام از مصوبات ستاد ملی کرونا از دیدگاه‌ها و نظرات بخش خصوصی کمکی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: چگونه ممکن است که با ممنوعیت تورهای گردشگری به مقصد ترکیه با وجود باز بودن پروازها انتظار داشت که شیوع بیماری از این مسیر کنترل شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی هیچ مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت سفر به انجمن و مسؤولان مرتبط با گردشگری ابلاغ نشد.

رفیعی گفت: معتقدم چنان چه سفر در سبد گردشگری با رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت حوزه گردشگری انجام شود نقشی در شیوع بیماری ندارد چنان که شاهدیم شهرهایی قرمز شد که هیچکدام مقاصد گردشگری نبود و بسیاری از شهرهای استان‌های شمالی که مقصد گردشگری نبود امروز درگیر شیوع کرونا است.

وی افزود: مصوبه اخیر وزارت کشور در خصوص ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه سبب سردرگمی مردم و دفاتر خدماتی شده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری گفت: تا زمانی که پروازها به مقصد کشور ترکیه انجام می‌شود نمی‌توان از کشور مورد نظر انتظار داشت که پول دفاتر و گردشگران را بازگرداند.

رفیعی تصریح کرد: دفاتر خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی را برای گردشگران رزرو کرده اند و تا زمانی که پروازها به مقصد این کشور برگزار می‌شود و مصوبه روشن و دقیقی مبنی بر ممنوعیت کامل پروازها صادر نشود پس گرفتن پول از هتل‌ها و مراکز اقامتی ترکیه مقدور نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون پول مردم سرگردان است چطور ممکن است که به دفاتر گردشگری اعلام کنند بلیت برای تور نفروشند، اما برای سفر به ترکیه بلیت هواپیما بفروشند این سردرگمی سبب می‌شود تا مانند سال گذشته مبالغ سنگین مردم تا مدت‌ها پرداخت نشود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: مصوبه ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه غیر کارشناسی است چطور می‌شود که پرواز به مقصد ترکیه انجام شود، اما تور برگزار نشود شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به دفاتر گردشگری می‌گویند پروازها انجام می‌شود پس دلیلی ندارد که پول بلیت را برگردانیم بنابراین پول را نمی‌دهند.

رفیعی گفت: در مصوبه باید تمام جوانب را در نظر گرفت اگر گردشگری عامل شیوع کرونا است باید تمام مسیرهای سفر را ببندید.

وی افزود: دفاتر خدماتی در کشور ترکیه هتل رزرو کردیم بلیت پرواز با هواپیمایی ترکیه را گرفتیم بدون بستن مرز هوایی بازپس گیری پول و هزینه گردشگران و دفاتر خدماتی امکان پذیر نیست.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری تأکید کرد: از تمام گردشگران طبق دستورالعمل‌های بهداشتی آزمایش‌های پی سی آر برای تشخیص بیماری کرونا در خروج و ورود به کشور ترکیه انجام شده است.

رفیعی گفت: قبول داریم که رفت و آمدها به هر حال باعث شیوع بیماری می‌شود، اما امروز شاهدیم که تهران در شرایط قرمز قرار گرفته مگر تهران مقصد گردشگری است.

وی تصریح کرد: تا پیش از تعطیلات نوروز در بازارها و مراکز خرید شاهد حضور و حجم زیادی از مردم بودیم بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آنچه که امروز در تهران شاهدیم نتیجه اتفاقات پیش از تعطیلات است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری افزود: به هر صورت منافع ملی و منافع مردم بر هر چیز اولویت دارد و چنان چه در مصوبات ممنوعیت سفر و تعطیلی دفاتر در نظر باشد حتما باید رعایت می‌کنیم.

کد خبر: ۸۲٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha