۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
بورس و پدیده ای به نام «کلاب هاوس»؛ صریح و بدون سانسور در میان مردم
بازار بررسی می‌کند؛

بورس و پدیده ای به نام «کلاب هاوس»؛ صریح و بدون سانسور در میان مردم

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سود اشتباه بانکی باعث ضربه بزرگی به بورس شده است.

وحید بلالی؛ بازار: رسانه های اجتماعی امروز حرف اول را در گفتمان سازی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می زنند، بدین معنا که فضای مجازی به پدیده ای جهت می دهد، از این رو حضور متخصصان و دلسوزان هر حوزه در فضای مجازی می تواند ابهامات بسیاری را رفع کرده و سطح تفکر عامه مردم را نیز ارتقا دهد.

آخرین پدیده فضای مجازی این روزها سامانه ای به نام «کلاب هاوس» است، این شبکه اجتماعی جدید امکان گفتگو چندین نفر را در یک گروه فراهم کرده و تنها متکی به صوت است و متن و استیکر و و ویدئو در آن معنایی ندارد، در کلاب هاس مدیر گروه افرادی که علاقه مند باشند را به بالای صفحه آورده تا بتوانند سوالات خود را بدون پرده با کارشناسان و افراد مربوطه مطرح کنند و هر کارشناس بدون واسطه با افراد عادی جامعه در ارتباط است.

مهمترین فایده کلاب هاوس این است که این شبکه اجتماعی ضرورت گفتمان بی پرده و با حفظ ادب و بدون سانسور را اجرایی می کند همان طرحی که رهبر انقلاب در سنوات گذشته بر مطرح کردن آن به نام کرسی های آزاد اندیشی تاکید داشتند.

از ابتدای راه اندازی این شبکه اجتماعی، بورس نقش تعیین کننده ای در اتاق های ساخته شده توسط کاربران داشته به نحوی که اساتید، کارشناسان، معامله گران حرفه ای در این اتاق ها حضور داشته و راهکارهای بازگشت بازار سرمایه به دوران اوج را بررسی می کنند.

در یکی از این اتاق ها با عنوان حفظ سرمایه یا کسب سود در بورس، دیروز بیش از ۶ ساعت فعالان بازار سرمایه نظرات تخصصی خود را مطرح کردند، فعالان و اساتید بورسی مانند، عظیم ثابت، حسین اورجلو، حقانی نسبت، سینا سلیمانی، همایون دارابی.

جمع بندی مباحث حاضر به فرآیندی رسید که فعالان بازار سرمایه معتقد بودند تنها مشکل فعلی بازار سرمایه نبودن پول و نقدینگی برای جذابیت خرید سهام است و برای این راه ضروری است سود بین بانکی به شدت کاهش یافته و به حدود ۱۴ درصد برسد، عباس حقانی نسبت در این باره در این گفتگو با تاکید بر اینکه همتی رئیس کل بانک مرکزی مقصر ریزش بازار سرمایه است گفت: همتی در اوایل سال گذشته سود بین بانکی را به ۸ درصد رساند تا بورس جذابترین گزینه سرمایه گذاری باشد و در شهریور ماه با افزایش سود بین بانکی به ۲۴ درصد یعنی سه برابری قبلی پول های اصلی بازار سرمایه را به سمت بازار بانکی کشور سوق داد.

حقانی نسب در ادامه گفتگو بر تاکید بر اینکه همانند زمانی که ۲۵ اقتصاددان نامه نوشتند و حباب بودن بازار سرمایه را هشدار دادند، این بار باید فعالان و اساتید بازار سرمایه با نامه نگاری خطرات سود بانکی را هشدار داده و بر کاهش آن تاکید کنند تا پول هم در بازار سرمایه باشد هم در سیستم بانکی.

کد خبر: ۸۲٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha