۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کشور سالانه به ۲ میلیون تن شکر نیاز دارد/ ظرفیت بی‌نظیر کشت و صنعت مغان در تولید چغندرقند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کشور سالانه به ۲ میلیون تن شکر نیاز دارد/ ظرفیت بی‌نظیر کشت و صنعت مغان در تولید چغندرقند

اردبیل- حصادی، مجری طرح چغندر قند کشور گفت: میزان نیاز شکر کشور سالانه بیش از دو میلیون تن است که بخشی از این نیاز بازار در داخل تولید و مابقی نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

پیمان حصادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح توسعه کشت و عمل‌آوری چغندر قند در کشور در حال اجراست که استان‌هایی نظیر خوزستان، اردبیل و... در اولویت توسعه طرح‌های کشت و فرآوری این محصول قرار دارند.

وی اظهار کرد: با تلاش و همت و پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به راحتی می‌توان کشت و صنعت مغان را به دوران طلایی کشت محصولات متنوع به ویژه چغندر قند و فرآوری آن‌ها تبدیل کرد.

مجری طرح چغندر قند کشور به کشت پائیزه و بهاره چغندر قند با تاکید بر اهمیت کشت صحیح و به موقع در زمان مناسب اشاره کرد و گفت: ظرفیت بالایی را در منطقه مغان در تولید انوع محصولات زراعی شاهد هستیم و در حال حاضر مزارع کشت محصولات چغندر قند از وضع مناسبی برخوردار است.

حصادی تصریح کرد: با مراقبت صحیح و توجه جدی به کنترل علف‌های هرز بیماری‌ها و تغذیه مناسب مزارع افزایش راندمان در این کشت اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: با مبارزه صحیح و همچنین تغذیه و کوددهی به موقع در مزارع افزایش راندمان تولید در هر هکتار رقم می‌خورد و به راحتی می‌توان در این بخش به اهداف مورد نظر دست یافت.

مجری طرح چغندر قند کشور افزود: عمده کارخانه‌های تولید شکر و فرآوری چغندر قند در کشور در حال احیا و بازسازی است که در کشت و صنعت مغان نیز این فرآیند به تدریج در حال اجراست.

حصادی به تولید چهار میلیون تن چغندر قند بهاره و پائیزه در کشور اشاره و تصریح کرد: میزان نیاز شکر کشور سالانه بیش از دو میلیون تن است که بخشی از این نیاز بازار در داخل تولید و مابقی نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

کد خبر: ۸۲٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha