۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
تهیه طرح هادی برای ۹۹ درصد روستاهای کشور| طرح ۱۰۸ روستای هدف گردشگری تدوین شد
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

تهیه طرح هادی برای ۹۹ درصد روستاهای کشور| طرح ۱۰۸ روستای هدف گردشگری تدوین شد

شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طرح هادی برای ۹۹ درصد روستاهای کشور تهیه شده است، جزئیات صدور اسناد روستایی و اسناد شهری را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعلام کرد.

به گزارش بازار ، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی، عمران روستایی، سنددار کردن املاک در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توضیح داد.

معاون بنیاد مسکن گفت: در ارتباط با طرح‌های هادی ۳۲ هزار و ۶۲۰ روستای کشور دارای طرح هادی هستند. هم اکنون شاخص برخورداری روستاها از طرح‌های هادی به ۹۹ درصد رسیده است. همچنین در زمینه بازنگری طرح‌های هادی، روستاهایی که دوره ۱۰ ساله طرح هادی برای آن‌ها به اتمام رسیده است تعداد قابل‌توحهی هستند. بنیاد مسکن توانست برای ۱۱ هزار و ۵۷۴ روستا طرح بازنگری تهیه کند و قطعا در سال جاری این موضوع ادامه خواهد یافت.

شاملو ادامه داد: در زمینه اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستایی، تاکنون در بیش از ۲۱ هزار و ۱۱۶روستا طرح هادی و بهسازی محیط روستایی انجام شده است. تعدادی از این روستاها، همه معابرشان بازسازی شده و در تعدادی محورهای اصلی روستاها کار شده است و یک سوم روستاها نیز کارها هنوز نیمه تمام است و جای کار بیشتری وجود دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سنددار کردن واحدهای روستایی و شهرهای کوچک نیز، اعلام کرد: در زمینه صدور سند برای املاک روستایی برای بیش از ۳ میلیون ۳۹۸ هزار واحد مسکونی روستایی سند صادر شده است. علاوه بر آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز بیش از ۲۶۸ هزار واحد شهری سند دار شدند.

به گفته شاملو، در زمینه واگذاری زمین برای تامین مسکن روستاییان ۶۹۱ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین واگذار شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در زمینه بهسازی و احیای بافت‌های باارزش و گردشگری روستایی کارهای مناسبی انجام شده است. در حدود ۱۲۰ روستای دارای بافت با ارزش طرح تهیه شده و در حال اجراست. در روستاهای هدف گردشگری نیز در حدود ۱۰۸ روستا طرح تهیه شد

کد خبر: ۸۲٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha