۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
۳ هزار و ۴۳۵ بازرسی از مراکز صنفی زنجان صورت گرفته است
سرپرست اداره کل استاندارد زنجان:

۳ هزار و ۴۳۵ بازرسی از مراکز صنفی زنجان صورت گرفته است

زنجان- سرپرست اداره کل استاندارد زنجان گفت: در راستای اجرای طرح کنترل بازار طی سال گذشته تعداد سه هزار و ۴۳۵ بازرسی از مراکز صنفی این استان صورت گرفته است.

به گزارش بازار، به نقل از اداره استاندارد زنجان، سیروس صارمی گفت: در راستای اجرای طرح کنترل بازار طی سال گذشته تعداد سه هزار و ۴۳۵ بازرسی از مراکز صنفی این استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در این راستا بیش از ۹۳ درصد از واحدهای صنفی تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، دارای نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی بودند و در مواردی که مغایرتی با استانداردهای ملی مشاهده شده اقدامات قانونی به عمل آمده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با تاکید بر اینکه کارشناسان این اداره کل، با مراجعه به مراکز صنفی در سطح استان، کالاهای مختلف را به لحاظ داشتن نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی، تاریخ تولید و انقضای معتبر، مورد بررسی قرار می‌دهند، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه و فروش کالاهای فاقد استاندارد و مندرجات لازم، این کالاها از مراکز صنفی جمع‌آوری و برابر مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با متخلفان امر برخورد می‌شود.

صارمی تاکید کرد: همشهریان می‌توانند در راستای اطمینان از صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در محصول خریداری شده، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند، تا با خاطیان امر، طبق موازین و مقررات سازمان ملی استاندارد برخورد شود.

کد خبر: ۸۲٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha