۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
بافت‌های فرسوده در اولویت تولید مسکن قرار می گیرند
با موافقت نمایندگان؛

بافت‌های فرسوده در اولویت تولید مسکن قرار می گیرند

نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی را موظف کردند تا به منظور تأمین زمین مورد نیاز طرح جهش تولید و تامین مسکن، استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی، اراضی متصل به بافت شهری و اراضی دستگاهها را در اولویت قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، با ماده ۱۳ این طرح با ۱۷۶ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۳ این طرح؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور تأمین زمین مورد نیاز این طرح، استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی، اراضی متصل به بافت شهری و اراضی دستگاهها را در اولویت قرار دهد.

همچنین در تبصره اصلاح شده این ماده آمده است؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است ضمن استفاده از ظرفیت های توسعه اراضی مواد ۹ و ۱۲ این قانون نسبت به باز پس گیری آن دسته از اراضی واگذار شده مشمول این قانون که تا یک سال پس از دریافت زمین، عملیات ساختمانی در آنها شروع نشده است اقدام نماید و متخلین از اجرای این حکم به انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم می گردند. آئین نامه نامه اجرایی این ماده ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

کد خبر: ۸۲٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha