۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
اندیشکده کار و اشتغال میزان به جامعه اندیشکده‌ها پیوست
حضور موسسه میزان گستران شریف در میان اندیشکده ها

اندیشکده کار و اشتغال میزان به جامعه اندیشکده‌ها پیوست

اندیشکده کار و اشتغال میزان به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه اشتغال با هدف ترویج مهارت محوری در جامعه و حل مسائل کشور به دست نخبگان به جامعه اندیشکده‌ها پیوست.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: به گزارش سایت مرجع اندیشکده ها، اندیشکده کار و اشتغال میزان به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه اشتغال سعی دارد تا ضمن ترویج مهارت­ محوری در جامعه و حل مسائل کشور به دست نخبگان، در راستای سیاست گذاری صحیح در حوزه اشتغال اثرگذار بوده و مقوله اشتغال حداکثری و رضایت شغلی حداکثری را از این راه محقق نماید.

از ماموریت­های اندیشکده کار و اشتغال میزان می­توان به معرفی مهارت­های واقعی مورد نیاز بازار کار، معرفی روند آینده مشاغل و مهارت­های مورد نیاز، اثرگذاری بر فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در زمینه اشتغال و تدوین سیاست‌­های آن، آسیب­ شناسی موضوعات کلیدی حوزه اشتغال و ارائه راهکارهای سیاستی و جریان‌سازی در فضای رسانه­ های عمومی و شبکه اجتماعی با محوریت حوزه مهارت محوری اشاره نمود.

 

گروه‌ها و محورهای موضوعات این اندیشکده متشکل از سه گروه زیر می‌باشد؛

گروه اول: مطالعات سیاستگذاری با محور بررسی راهکارهای کلان کاهش بیکاری و بررسی نقش دستگاه­های مختلف در تحقق توسعه اشتغال

گروه دوم: مهارت‌محوری با محور بررسی مهارت­های مورد نیاز بازارکار ایران و ارائه گزارشات منظم

گروه سوم: آینده پژوهی با محور بررسی روندهای حوزه اشتغال، آینده کار و آینده درآمدزایی جهت انجام امور ترویجی

 

در هزاره سوم، ارزش و نقش کلیدی «سرمایه‌های انسانی» به عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه اهمیتی غیرقابل چشم‌پوشی پیدا کرده است. اما در عین حال بسیاری از شرکت‌های کشور در زمینه شناسایی، به‌کارگیری و استفاده صحیح از نیروی انسانی دچار مشکلات و مصائب گوناگون هستند.

 

شایان ذکر است، جهت آشنایی بیشتر با موسسه میزان گستران شریف و اندیشکده کار و اشتغال میزان و اهداف و دغدغه فکری مطروحه می‌توانید  به آدرس mizan.institute مراجعه نمایید.

کد خبر: ۸۲٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha