۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مانع اصلی تولید دولت است| وزیر ما صبح تا ظهر وزیر است و بعد از ظهر تاجر
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

مانع اصلی تولید دولت است| وزیر ما صبح تا ظهر وزیر است و بعد از ظهر تاجر

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ما به هر میزان قوانین زائد داشته باشیم باز هم مانع اصلی دولت است بنابراین مانع زدایی از تولید ابتدا باید در تفکر دولت موجود باشد تا ما در ادامه قوانین زائد را هم از پیش روی تولید برداریم.

احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از قوانین زائد پیش روی تولید گفت: به واقع ما به هر میزان قوانین زائد داشته باشیم با زهم مانع اصلی دولت است.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی بازیگر اصلی اقتصاد است، اظهارداشت: ما قانون اصل ۴۴ را داریم که این قانون اصالت را به بخش خصوصی و تعاون می دهد اما سیاست گذاری هایی که صورت می گیرد ظاهرا تکیه بر اقتصاد مردمی دارد و عملا این اتفاق رخ نمی دهد.

وی با اشاره به چرایی این مسئله تصریح کرد: در این زمینه باید گفت یا دولت تاجر است و یا دولتی ها تاجر هستند یعنی وزیر ما صبح تا ظهر در وزارتخانه اش وزیر است و بعد از ظهر تاجر است لذا دولت هم در بخش های مختلف به طور مستقیم ورود کرده و با مردم رقابت دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس این شرایط حسی که در مردم  ایجاد می شود این است که دولت رو در روی آنها قرار گرفته و متاسفانه با دولت هم نمی شود رقابت کرد چراکه  دولت منابع و امکانات زیادی دارد که می تواند طرف مقابل را شکست دهد و این به مانند رقابت دو تیمی است که یک تیم آن با توپ بازی می کند و به نوعی قواعد را رعایت می کند و اما تیم دیگری قواعد بازی را قبول ندارد و توپ خود را در بیل لودر گذاشته و نهایتا بازیکنان طرف مقابل را له می کند و نهایتا توپ را درون تور و دروازه می اندازد و بعد می گوید من پیروز شدم بنابراین تکلیف این موضوع باید ابتدا روشن شود.

علیرضا بیگی با بیان اینکه دولت هیچ تمایلی ندارد تا از اقتصاد خارج شود چراکه منافعش اقتضا می کند که در اقتصاد باشد، اظهارداشت:حتی اگر قوانین زائدی در پیش روی تولید داشته باشیم باز هم این دولت است که بازیگر اصلی اقتصاد است به عنوان مثال در حال حاضر وزارت نفت اقدام به فروش بنزین می کند. قیمت بنزینی که به کشورهای همسایه  فروخته می شود تنی ۵۴۰ دلار است اما این وزارتخانه ماده اولیه بنزین (نفت خام) را به پالایشگاه های داخل کشور تنی ۶۵۰ دلار می فروشد این یعنی با دولت نمی توانیم رقابت کنیم بنابراین مانع زدایی از تولید ابتدا باید در تفکر دولت موجود باشد تا ما در ادامه راه قونین زائد را هم از پیش روی برداریم.

کد خبر: ۸۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha