۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴
تنفس خوراک پتروپالایشگاه ها مانعی برای تولید؛ موافقت نفت و مخالفت روحانی و نوبخت
نماینده مردم تهران با بازار مطرح کرد:

تنفس خوراک پتروپالایشگاه ها مانعی برای تولید؛ موافقت نفت و مخالفت روحانی و نوبخت

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز عدم ارائه تنفس خوراک به پتروپالایشگاه ها معطل هیئت امنای صندوق توسعه ملی است، تصریح کرد: با وجود موافقت وزارت نفت آقایان روحانی و نوبخت مخالف جدی هستند.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به وجود قوانین زائد پیش روی تولید گفت: یکی از اموری که انتهای مجلس دهم آغاز و در مجلس یازدهم دنبال شد، لغو قوانین زائد پیش روی تولید است که تاکنون موارد زیادی از قوانین لغو شده و درآینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مهم این است که ما قوانین را به صورت چند قانون مادر نهایی کنیم و در حال حاضر هم حدود ۴۲ عنوان قانون در این زمینه احصا شده است و این مسئله جز اقداماتی است که در راستای سند تحول مجلس دنبال می شود تا این موارد تدوین و نهایتا هر قانون جایگاه خود را در آن قانون مادر پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به مصادیق قوانین زائد در حوزه انرژی تاکید کرد: ما در سال ۹۸ قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و مناطق گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی را داشتیم که در حال حاضر اجرای این قانون با موانع جدی اعم از عدم تشکیل جلسه هئیت امنای صندوق توسعه ملی برای تصویب تنفس خوراک برای این امر مواجه است.

وی بیان داشت: متاسفانه یک جلسه در این راستا برگزار شده و اما اعضا با این مسئله مخالفت کرده اند در حالی که این مسئله یک قانون مصوب است و باید اجرایی شود.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه متاسفانه امروز عدم ارائه تنفس خوراک به پترو پالایشگاه ها معطل مصوبه هیئت امنای صندوق توسعه ملی گذاشته شده است، تصریح کرد: با وجود موافقت وزرات نفت آقای روحانی و آقای نوبخت مخالف جدی این مسئله هستند.

شریعتی بیان داشت: البته در این راستا مجوزهای مربوط به احداث صادر شده اما شرکت ها و متقاضیان دست به عصا حرکت می کنند چراکه اگر تنفس خوراک را نگیرند مطمئن نیستند که روز بهره بردای از پس هزینه ها برآیند. بنابراین این مسئله یکی از موانع جدی برای کاهش خام فروشی، تقویت صنایع پایین دستی و تقویت بورس است که فعلا روی زمین مانده است.

کد خبر: ۸۲٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha