۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
درخواست برای واگذار نشدن سهام ایران خودرو

درخواست برای واگذار نشدن سهام ایران خودرو

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار واگذار نشدن باقیمانده سهام دولتی ایران خودرو به بانک‌ها شده است.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در این نامه با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها بر کاهش تولید خودرو و افزایش هزینه‌های تولید در این صنعت گفت: اداره شرکت‌های خودروساز توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تامین نظر حاکمیت در حفظ قیمت بازار و ثبات آن موجب تحمیل زیان‌های هنگفت به شرکت‌های خودروساز شده است که واگذاری باقیمانده سهام دولت در گروه خودروسازی موجب سلب شیوه (مکانیزم) تنظیم بازار خواهد شد.

وزیر صنعت در این نامه آورده است: مراتب فوق، گواه نبود انطباق تصمیمات متخذه با قوانین و اسناد بالادستی است؛ لذا اصلاح تصمیم درباره واگذاری سهام گروه صنعتی ایران خودرو مورد درخواست است.

همچنین در این نامه آمده است: به موجب صدر ماده ۱۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تصویب واگذاری بنگاه‌ها و باقیمانده سهام دولت نیازمند تصویب در هیئت واگذاری است که بنا به عذر قانونی مصرح در بند الف، هیئت واگذاری از ارائه و تصویب چنین مصوبه خودداری کرده است؛ لذا اصلاح در تصمیم به واگذاری سهام دولتی باقیمانده ایران خودرو را خواستارم.

کد خبر: ۸۲٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha