۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تشریح کرد

بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ماه مبارک رمضان موردبررسی قرار گرفت که وزیر جهاد کشاورزی وعده داد با توجه به تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز مردم وجود نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد در تشریح نشست امروز(سه شنبه ۱۷ فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین کالاهای اساسی موردنیاز ماه مبارک رمضان یکی از دستورکارهای امروز کمیسیون کشاورزی بود که وزیر جهاد کشاورزی وعده داد با توجه به تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ و نظارت دقیق مشکلی در تامین اقلام موردنیاز مردم وجود نخواهد داشت.

وی بررسی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال را یکی دیگر از دستورکارهای کمیسیون کشاورزی در نشست امروز برشمرد، اضافه کرد: استفاده از بستر توافق ایران و چین در حوزه کشاورزی نیز در جلسه امروز پیگیری شد.

قیمت تضمینی گندم باید بیش از ۴ هزار تومان شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: از آنجا که نرخ جو از گندم بیشتر است، ممکن است در حوزه دام، گندم جایگزین جو شود که این امر موجب کمبود گندم و به تبع واردات خواهد شد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم باید بیش از ۴ هزار تومان شود، تصریح کرد: کشاورزی نیز بنگاهی اقتصادی است و نباید به آن به عنوان بنگاه یارانه‌ای یا خیریه نگاه کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تشریح جلسه دیگر این کمیسیون با استاندار کرمان نیز توضیح داد: مصوبات نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی از جنوب کرمان در این نشست بررسی شد؛ مالکیت اراضی و مشکلاتی که میان سازمان منابع طبیعی، سازمان امور اراضی و کشاورزان وجود دارد یکی از مشکلات احصا شده در بازدید میدانی از کرمان بود.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز موضوع مذکور با حضور سازمان جنگل‌ها، سازمان امور اراضی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و استاندار کرمان بررسی و تصمیماتی در ۸ بند برای رفع مشکلات کشاورزان در حوزه مالکیت اتخاذ شد تا نهایت تا پایان شهریور ۱۴۰۰ معضلات اراضی استان کرمان برطرف شود.

کد خبر: ۸۲٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha