۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
گرفتن مجوز یک شرکت، ممکن است ۲ سال زمان ببرد
کارشناس مسائل اقتصادی:

گرفتن مجوز یک شرکت، ممکن است ۲ سال زمان ببرد

حاتمی یزدی، کارشناس اقتصادی گفت: تغییر پی در پی مقررات، یکی از مهمترین موانع بر سر راه تولید به شمار می‌رود.

به گزارش بازار، احمد حاتمی یزدی کارشناس اقتصادی افزود: تغییر پی در پی مقررات و نبود ثبات، سبب شده که سود و زیان شرکت‌ها قابل پیش بینی نباشد و این امر یکی از مهمترین موانع بر سر راه تولید است.

وی در خصوص دیگر موانع موجود بر سر راه تولید گفت: بروکراسی اداری در کشور ما بر سر راه تولید بسیار سختگیرانه و دست و پاگیر است و افراد برای گرفتن مجوز یک شرکت، ممکن است یک تا دو سال زمان صرف کنند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: زمان ثبت یک شرکت که در کشورهای دیگر چند روز بیشتر طول نمی‌کشد در کشور ما آن قدر طولانی است که سرمایه گذاران خارجی را برای شروع کار منصرف می‌کند.

حاتمی یزدی گفت: حل و فصل مباحث مالیاتی نیز یکی دیگر از موانع تولید بوده، زیرا این مقوله در کشور ما بسیار زمان بر و فرسایشی است.

وی افزود: ناکارآمدی نظام اداری در نهادهایی که به کسب و کار مربوط است اعم از مالیات، گمرک و بانک‌ها نیز، سبب ایجاد مانع بر سر راه تولید در کشور ماست.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: علاوه بر طولانی بودن مراحل دریافت مجوز و تأسیس شرکت شرایط انحلال شرکت‌ها نیز در کشور ما بسیار طولانی و زمان بر است.

حاتمی یزدی گفت: با وجود عادلانه بودن قوانین کار در ایران، اخراج کارگر توسط کارفرما عادلانه نبوده و هزینه‌های زیادی برای کارفرما در پی دارد حتی در صورتیکه کارگر کار مفید انجام ندهد.

وی افزود: ثبات نرخ ارز در ارائه تسهیلات بانکی نیز از دیگر موانع تولید در کشور ما است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این که قوانین تجارت باید در کشور ما تغییر کند، گفت: قانون تجارت در کشور ما در سال ۱۳۱۰ نوشته شده و باید تغییر کند.

حاتمی یزدی افزود: رتبه کسب و کار نیز در کشور ما خوب نبوده و باید برای بهبود رتبه کسب و کار در کشورمان با رفع مواردی که ذکر شد کوشا باشیم.

وی به مسئله تحریم که یکی از مهمترین مشکلات پیش روی تولید است اشاره کرد و گفت: رفع تحریم‌های بین المللی نیز بسیار مهم بوده، زیرا هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون تبادل با بانک‌ها به کار خود ادامه دهد.

کد خبر: ۸۲٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha