۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
مرغ گوشتی سودآور تر از مرغ تخمگذار
معرفی ۶ ایده برتر تجاری سودآور برای سال ۱۴۰۰

مرغ گوشتی سودآور تر از مرغ تخمگذار

به گفته کارشناسان در بحث کشاورزی بهترین راه این است که کشاورز به سمت کشت و کار محصولات کم ریسک و با سودآوری بالا همچون پرورش مرغ گوشتی و زنبورداری پیش برود. این در حالی است که امروز مرغداران غالبا تمایل به پرورش مرغ تخمگذار دارند.

بازار؛ گروه کشاورزی: شغل کشاورزی به دلیل عدم دانش و راهنمایی مناسب برای برخی از افراد بسیار رایج است اما در عین حال بهره وری کمتری نسبت به د یگر مشاغل دارد. با این وجود کشاورزی می تواند با اجرای برنامه ای مناسب تبدیل به یک شغل سودآور گردد. به عبارت دیگر کشاورزان می توانند از طریق ایده های تجاری سودآور کشاورزی درآمد خوبی کسب کنند. در ادامه چند ایده تجاری سودآور برای سال چدید ارائه می شود؛

پرورش مرغ گوشتی 
اگرچه کشاورزان پرورش مرغ های تخمگذار را ترجیح می دهند اما کارشناسان پیشنهاد می کنند که هر زمان یک دامداری راه اندازی می شود، حتما شرایطی برای پرورش مرغ گوشتی را نیز مهیا کنند زیرا سود آن بسیار بیشتر از پرورش مرغ تخمگذار است؛ در حقیقت مرغ گوشتی در مقایسه با مرغ تخمگذار به سرعت رشد می کند و فقط در عرض دو ماه می تواند به وزن مد نظر برسد و قابل فروش شود.  یک نکته قابل توجه دیگر این است که، آنها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و لذا بدون شک، فقط در طی چند ماه می تواند بازده خوبی برای پرورش دهنده داشته باشد.

به گفته کارشناسان کشت سبزیجات کوچک همچون تربچه به سرعت می تواند سود کلان به کشاورز بدهد

کاشت سبزیجات
با نیاز به زمین بسیار کم، سبزیجات می توانند انتخاب خوبی برای تجارت کشاورزی فرد باشد. در واقع کشت سبزیجات کوچک همچون تربچه به سرعت می تواند سود کلان به شما برساند. به طوری که برای تحقق این امر کشاورز باید مراکز فروش، خرده فروشان، رستوران ها و غیره را جستجو کند و پس از بازاریابی تجارت خود در این زمینه پرسود را شروع کند.

مرغ گوشتی سودآور تر از مرغ تخمگذار

تجارت گل
به گفته کارشناسان پرورش گل نیز گزینه خوبی برای تجارت سودآور کشاورزی است به طوری که فقط با کمی دقت می توان در فضای کم مبلغ بسیار خوبی کسب کرد. گلهایی مانند آفتابگردان و همچنین  گلهای گلدانی می توانند گزینه خوبی برای راه اندازی این تجارت باشند.   نکته قابل توجه در مورد پرورش انواع کل ها این است که برای گل ها نیز مانند سبزیجات عامل بسیار  مهمی است.  کشاورزی که اقدام به پرورش گل می کند بایستی این نکته را مد نظر قرار بدهد که مکان مناسبی را برای گلهای خود انتخاب کند تا  از نور خورشید به خوبی برخوردار شود.  

ایده پرورش زنبور عسل در واقع برای کسانی کاربردی است که وقت و فضای زیادی برای این کار دارند

زنبورداری 
ایده پرورش زنبور عسل در واقع برای کسانی کاربردی است که وقت و فضای زیادی برای این کار دارند. از آنجا که تقاضا برای عسل خالص همیشه وجود دارد و رو به افزایش است بنابراین این یک ایده تجاری کشاورزی بسیار عالی است. اما یک نکته قابل توجه امنیت کار است و باید اطمینان حاصل شود که زنبور عسل در نهایت برای مزرعه دار خطرناک نیست و تاسیسات مزرعه را دچار اختلال نمی کند. بای این وجود این تضمین وجود دارد که زنبوردار می تواند با تهیه مقادیر زیادی عسل و فروش به خرده فروشان به دنبال تجارت عسل باشد.

قارچ صدفی 
به گفته کارشناسان، در بحث کشاورزی نمی توان پرورش قارچ صدفی را نادیده گرفت به خصوص اینکه طی دهه های اخیر مردم پس از آگاهی از فواید قارچ به طور چشمگیری رو به مصرف این محصول آورده اند و بازار آن روند رو به رشدی پیش گرفته است. نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که قارچ بسیار سریع رشد می کند این در شرایطی است که قارچ صدفی عمدتا نه به صورت تازه خوری که به صورت خشک عرضه می شود. با این وجود  قارچ صدفی را می توان به راحتی در بازار و رستوران ها به فروش رساند.   

پرورش بز و گوسفند
کارشناسان می گویند با سرمایه گذاری کمتری می توان به دنبال  پرورش بز، گوسفند و تولید لبنیات رفت. از آنجا که تقاضا برای لبنیات و گوشت بز و گوسفند در بازار بالا است بنابراین، با برنامه ریزی های اساسی می توان به سراغ ایده پرورش بز و گوسفند و راه اندازی چنین تجارتی پیش رفت.    

کد خبر: ۸۲٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha