۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
ارائه زمین رایگان و تسهیلات با سود کم بهترین راه برون رفت از مشکلات بازار مسکن است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ارائه زمین رایگان و تسهیلات با سود کم بهترین راه برون رفت از مشکلات بازار مسکن است

بخشی‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه برای برون رفت از مشکل مسکن کشور، در اختیار گذاشتن زمین رایگان در قالب گروه های دو تا سه نفره و همچنین دادن تسهیلات با سود پایین جهت ساخت مسکن است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی‌پور ‌نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح «اقدام ملی مسکن»، گفت: مشکل اصلی‌ این طرح این است که در شروع آن افراد زیادی ثبت‌نام کردند ولی در مرحله اول تعداد خیلی کمی مبلغ اعلام شده را واریز نمودند و ریزش زیادی داشت. در همین ابتدای کار موج نارضایتی و ناامیدی از این طرح شروع شده و قطعا در مراحل بعدی به خاطر لزوم واریز وجه، ریزش بیشتری خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با طرح سؤالاتی مبنی بر اینکه تکلیف کسانی که در مرحله اول وجه واریز نموده و بنا به هر دلیلی در مرحله بعد واریز نمی کنند چیست؟ و اینکه آیا با جایگزینی فرد، مشکل فرد قبلی یا پروژه حل خواهد شد؟ و آیا اصلا فرد جدید یا جایگزینی وجود دارد؟ گفت: با توجه به اینکه این طرح بصورت گروهی (چند واحدی)   انجام می شود با عدم واریز وجه توسط یک یا چند نفر، عملا پروژه قفل خواهد شد.

نماینده اسلام‌آبادغرب و دالاهو، تورم شدید و گرانی مصالح را از علل عدم موفقیت این طرح عنوان کرد و بیان داشت:  این امر باعث اختلاف در قیمت پیش‌بینی شده با قیمت تمام شده مسکن خواهد بود و همچنین باید مشخص شود آیا برای کسورات قانونی(بیمه و مالیات) این طرح محل و اعتباری پیش بینی شده است یا خیر؟

وی همچنین مبلغ بسیار پائین تسهیلات و سود بسیار بالای آن، آورده زیاد مالکین و اقساط بسیار سنگین را از دیگر مشکلات این طرح برشمرد و تصریح کرد: با این شرایط، مسکن به افراد مدنظر این طرح که طبقه محروم هستند نخواهد رسید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی که  عرض کردم قسمت کوچکی از مشکلات پیش رو است که در آینده نمایانتر می‌شود و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود هم مردم و هم دولت بعدی را با بحران شدیدی مواجه خواهد کرد.

بخشی‌پور با بیان اینکه تمام این موارد را در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهر سازی و معاونین ایشان مطرح نموده‌ام، ابراز داشت: به اعتقاد من دولت باید در این راستا چاره‌ای اساسی بیاندیشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با شرایط فعلی و معایب موجود می‌توان گفت این طرح، ناکارآمدترین طرح بخش مسکن بعد از انقلاب بوده است و قابلیت اجرایی ندارد مگر اینکه اصلاحات اساسی در آن انجام گیرد.

بخشی‌پور اعلام کرد:  بهترین راه برای برون رفت از مشکل مسکن کشور، در اختیار گذاشتن زمین رایگان در قالب گروه های دو تا سه نفره و همچنین دادن تسهیلات با سود پایین جهت ساخت آن است که در این راستا در کمیسیون عمران اقداماتی انجام شده و تا چند روز آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در این زمینه راهکاری دیگری نیز وجود دارد که ان‌شاءالله در گفت‌وگو ‌های بعدی با رسانه‌ها، آن‌ها را عنوان خواهم نمود.

کد خبر: ۸۲٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha