۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
رشد ۵۰ میلیارد دلاری تسلا در بازار با تحویل خودروهای الکتریکی
شرکت تسلا یک گام بالاتر رفت

رشد ۵۰ میلیارد دلاری تسلا در بازار با تحویل خودروهای الکتریکی

شرکت تسلا با تحویل محصولات الکتریکی به بازار خودرو چین، توانست سهام خود را تا ۸ درصد رشد دهد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تسلا با تحویل بی‌سابقه محصولاتش در چین توانست سهام خود را ۵۰ میلیارد دلار افزایش دهد. این اتفاق نیز در شرایطی افتاده که صنعت خودرو دنیا با معضل کمبود قطعات دست و پنجه نرم می‌کند. بر این اساس سهام شرکت تسلا توانست ۸ درصد جهش یابد و به بالاترین حد خود طی یک ماه گذشته برسد.

این شرکت روز جمعه اعلام کرد که با استقبال شدید چینی‌ها از کراس اوور مدل وای مواجه شده است و به همین دلیل نیز در مسیر تولید با ظرفیت کامل قرار گرفته است.

رشد ۵۰ میلیارد دلاری تسلا در بازار با تحویل خودروهای الکتریکی

این افزایش تولید در شرایطی ایجاد شده است که تحلیل‌گران صنعت خودرو جهانی به دلیل کمبود شدید تراشه‌های الکترونیکی امیدی به حفظ تیراژ در خودروسازی‌ها نداشتند. با این حال تسلا توانست تیراژ تولید خود را حفظ کند و به تولید ماه‌های قبل برسد.

بر این اساس حداقل سه کارگزاری برنامه مالی خود در خصوص سهام تسلا را افزایش دادند. حداقل سه کارگزاری اهداف قیمتی خود را در سهام تسلا افزایش دادند. کارگزاری ود بوش در این زمینه پیشتازتر از دیگر شرکت‌های کارگزاری اقدام کرد و سهم خود را با ۵۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار افزایش داد.

در این راستا کریگ ایروین، تحلیلگر کارگزاری روت و همکاران گفت: «تسلا بی‌عیب و نقص در حال فعالیت است. من از افزایش تحویل‌ شمار خودروها توسط این مجموعه متعجب نیستم.»

رشد ۵۰ میلیارد دلاری تسلا در بازار با تحویل خودروهای الکتریکی

وی اضافه کرد: «حتی از اینکه سهام به شدت بیش از حد ارزش گذاری شده است نیز جای تعجب نیست. تولید خودروهای الکتریکی هیجان انگیز است و شرکت خودروسازی تسلا به عنوان پیشتاز در این زمینه فعالیت دارد.»

در حال حاضر به قدری ثروت ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا افزایش یافته و سال گذشته نیز رشد ۸ برابری را پشت سر گذاشت که با وجود رقبایی همچون تویوتا، فولکس واگن و جنرال موتورز نیز این شرکت جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ توانسته ۱۸۴ هزار و ۸۰۰ خودرو در سطح جهان به مشتریان خود تحویل دهد و این تعداد بالاتر از برنامه هدف‌گذاری شده یعنی ۱۷۷ هزار و ۸۲۲ دستگاه خودرو بوده است.

رشد ۵۰ میلیارد دلاری تسلا در بازار با تحویل خودروهای الکتریکی

سهام تسلا قبل از این اتفاق ۷۱۳ دلار بود، در حالی که سایر سازندگان خودروهای الکتریکی از جمله شرکت نیو، ورک هورس و ایکس پنگ تنها حدود ۳ درصد رشد یافته است.

جسی کوهن، تحلیل گر پایگاه خبری اینوستینگ بیان کرد: «به نظر می رسد جرقه لازم برای ارتقا این شرکت خودروسازی با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در چین، اروپا و افزایش شمار خودروهاس تحویل داده شده در ایالات متحده زده شود.

کد خبر: ۸۱٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha