۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
تمام فرآیندهای دفتر هیأت دولت الکترونیکی شده است
معاون اول رئیس جمهور:

تمام فرآیندهای دفتر هیأت دولت الکترونیکی شده است

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: مصوبات هیأت دولت با اتکا به توان کارشناسی کمیسیون ها، از قوت و استحکام خوبی برخوردارند.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری شب گذشته (دوشنبه) در دیدار دبیران کمیسیون‌های هیأت دولت گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید این جهت گیری مدنظر قرار گرفت که کمیسیون‌های هیأت دولت از توانمندی کارشناسی مطلوبی برخوردار باشند و دبیران این کمیسیون‌ها فقط به پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی محدود نشوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توان کارشناسی کمیسیون‌های هیأت دولت تصریح کرد: خوشبختانه مصوبات هیأت وزیران با اتکا به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در کمیسیون‌های مربوطه هیأت دولت، از قوت و استحکام مناسبی برخوردار هستند و معمولاً پیشنهاداتی که از مسیر کمیسیون‌ها در جلسات هیأت وزیران مطرح می‌شود به تصویب می‌رسند چرا که بررسی و کارشناسی لازم در خصوص این پیشنهادات انجام شده و مصلحت اندیشی‌های لازم نیز مدنظر قرار گرفته است.

جهانگیری با قدردانی از اقدامات دفتر هیأت دولت برای کسب نظرات و دیدگاه‌های نخبگان، صاحبنظران و ذینفعان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اقدامات دفتر هیأت دولت و کمیسیون‌های آن در راستای الکترونیکی شدن فرایندها و شفاف سازی امور نیز حائز اهمیت است که لازم است این اقدامات و دستاوردها به اطلاع جامعه رسانده شود.

معاون اول رییس جمهور از دبیر هیأت دولت و دبیران کمیسیون‌های دولت خواست در فرصت محدود باقی مانده تا پایان دولت تدبیر و امید اولویت بندی مناسبی در خصوص پیشنهادات و موضوعات در دست اقدام انجام دهند به نحوی که موضوعات مهم و تعیین کننده با سرعت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و تا پایان دولت به سرانجام برسند.

سیمایی صراف دبیر هیأت دولت نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد دفتر هیأت دولت در مدت اخیر ارائه کرد و گفت: دفتر هیأت دولت علاوه بر اقدامات دبیرخانه ای، یک مرجع کارشناسی است که با دقت و سرعت بالا موضوعات را به صورت بی طرفانه و بدون جانبداری مورد رسیدگی و بررسی کارشناسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن تمامی فرآیندهای دفتر هیأت دولت و نیز الکترونیکی شدن مذاکرات جلسات هیأت وزیران در این دولت اظهار داشت: با الکترونیکی شدن این فرآیندها، تمام موضوعات مندرج در مصوبات و پیشنهادات و نیز تمامی سخنان مطرح شده در مذاکرات جلسات هیأت وزیران از طریق کلیدواژه‌های مرتبط قابل جستجو و دستیابی است که این امر به چابک شدن و دقت کار دفتر هیأت دولت افزوده است.

دبیر هیأت دولت ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا نیز با ایجاد بسترهای لازم، بخش زیادی از جلسات کمیسیون‌های هیأت دولت از طریق الکترونیکی برگزار شد و جلسات حضوری نیز با رعایت کامل موازین بهداشتی به انجام رسید.

در این جلسه همچنین تعدادی از دبیران کمیسیون‌های هیأت دولت گزارشی از عملکرد خود در سال‌های اخیر ارائه کردند و به بیان پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد دولت به خصوص در ماه‌های پیش رو پرداختند.

کد خبر: ۸۱٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha