۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
رفع بروکراسی اداری؛ قدم اول برای مانع زدایی
سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس مطرح کرد

رفع بروکراسی اداری؛ قدم اول برای مانع زدایی

اسحاقی، رفع بروکراسی‌های اداری را قدم اول برای مانع زدایی دانست و گفت: برای گرفتن یک مجوز در حوزه معدن ۱۹ استعلام نیاز است و جالب اینکه هر ارگان هم به دیگری پاس می‌دهد.

به گزارش بازار، سلمان اسحاقی، سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس با اشاره به نقش مجلس در رفع موانع تولید و ایجاد پشتیبانی گفت: آن نهاد و قوه‌ای که می‌تواند بیشتر از همه نقش ارزشمندی را در حوزه تولید ایفا کند قوه مجریه است.

وی افزود: حدود ۱۴ سال است که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و هر سال هم آن را تکرار می‌کنند اما متأسفانه ما در قوه مقننه و همچنین قوه مجریه در ابتدای سال به چند بیانیه و شعار و سخنرانی و میزگرد بسنده می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را در همان سالها پیگیری کرده بودیم الان برای تأمین نهاده‌های دامی و ۲۰ قلم کالای اساسی مشکل نداشتیم.

اسحاقی با بیان اینکه ما خودمان تولیدکننده مرغ و گوشت هستیم اما مردم از قیمت‌ها اذیت می‌شوند گفت: بخش عمده این مشکلات ناشی از پیاده نکردن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری هیچ وقت بدون نظر کارشناسان سخنی بر زبان جاری نمی‌کنند، ما در سال تولید و جهش تولید، نه تولید به معنای واقعی داشتیم و نه جهش تولید لذا امسال را سال مانع زدایی و حمایت نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه ما مشکل قوانین نداریم افزود: ما قوانین خوبی داریم و اگر از همین قوانین استفاده کنیم مطمئناً مانعی هم نخواهیم داشت اما متأسفانه بروکراسی‌های اداری، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را خسته کرده است.

اسحاقی رفع بروکراسی‌های اداری را قدم اول برای مانع زدایی دانست و گفت: برای گرفتن یک مجوز در حوزه معدن ۱۹ استعلام نیاز است و جالب اینکه هر ارگان هم به دیگری پاس می‌دهد.

سخنگوی فراکسیون حقوقدانان مجلس از تفاوت نوع پرداخت تسهیلات در پایتخت و مناطق محروم کشور انتقاد و تصریح کرد: تفاوت رقم تسهیلات در پایتخت و استانهای دیگر، سرمایه گذاران را دچار مشکل می‌کند.

وی از قوه قضائیه نیز درخواست کرد که در جهت مانع زدایی حوزه تولید و نظارت بر مصرف تسهیلات شبکه‌های بانکی اقدام کند.

کد خبر: ۸۱٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha