۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
مرغ گرم را قطعه‌بندی نکنید/ بسته بندی مرغ گرم ۱۰۰ درصد بهداشتی
برای مقابله با ویروس کرونا:

مرغ گرم را قطعه‌بندی نکنید/ بسته بندی مرغ گرم ۱۰۰ درصد بهداشتی

زنجان-مدیرکل دامپزشکی زنجان هشدار داد: شهروندان از قطعه‌بندی کردن مرغ گرم خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از دامپزشکی زنجان، محمدباقر حاج‌کاظمی ، با بیان اینکه شهروندان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از قطعه‌بندی کردن مرغ گرم به هنگام خرید این اقلام خودداری کنند، گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از شهروندان انتظار داریم مرغ گرم را در محل خرید قطعه‌بندی نکنند.

وی با تاکید بر اینکه همه این موارد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان است، افزود: بهترین راه برای این اقدام و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، انتظار داریم شهروندان مرغ را به صورت بسته‌بندی شده و در بسته‌های پلمب شده خریداری و خود در منزل اقدام به قطعه‌بندی کنند.

مدیرکل دامپزشکی زنجان با بیان اینکه تا به امروز هیچ منبع موثقی در رابطه با انتقال ویروس کرونا از انسان به دام و برعکس وجود ندارد و این موضوع در هیچ جای دنیا به اثبات نرسیده است، تصریح کرد: اگر موضوع انتقال ویروس کرونا از دام به انسان نیز وجود داشته باشد، این موضوع مربوط به مرحله قطعه‌بندی دام بوده که ممکن است توسط فردی که آلوده به این ویروس است، منتقل شده باشد.

حاج‌کاظمی با تاکید بر اینکه مرغ گرم به صورت ۱۰۰ درصد بهداشتی بسته‌بندی شده و به مردم ارائه می‌شود، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، از مردم انتظار داریم مرغ‌های بسته‌بندی شده را از فروشندگان خریداری کنند و بی‌تردید اهتمام به این موضوع می‌تواند از پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی، این موضوع را با سامانه ۱۵۱۲ در میان بگذارند، خاطرنشان کرد: به شهروندان و همه مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی اطمینان می دهیم که این مواد پروتئینی ناقل ویروس نیست و پس از پخت و پز کامل به راحتی می توانند آن را استفاده کنند.

کد خبر: ۸٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha