۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
۱۹ هزار تن سبوس بین دامداران استان بوشهر توزیع شد
مدیر امور دام بوشهر:

۱۹ هزار تن سبوس بین دامداران استان بوشهر توزیع شد

بوشهر - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار تن سبوس استحصالی کارخانجات آرد استان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور بین تشکلهای دامداران، توزیع و از طریق سامانه سبوس گندم خریداری شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی بوشهر، محمد صادق یزدان شناس افزود: سهمیه سبوس هر شهرستان براساس تعداد دام سنگین دارای پلاک ملی که در سامانه جامع هویت گذاری به ثبت رسیده­اند، تعیین و از طریق و تعاونی‌ها و عوامل خرید شهرستان و پس از بارگذاری سهمیه توسط اتحادیه دامداران استان از نزدیکترین کارخانه خرید شده است.

وی افزود: براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور کل سبوس استحصالی کارخانجات آرد از انواع گندم یارانه­ای، نیمه یارانهای و آزاد با قیمت پایه ۱۴ هزار ریال(درب کارخانه) به دامداران اختصاص داشته است و باید از طریق سامانه سبوس گندم خریداری شود و هر گونه فروش خارج از سامانه، تخلف محسوب می شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر در استان بوشهر چهار کارخانه فعال آرد وجود دارد که از این تعداد سه واحد در شهرستان دشتستان و یک واحد در شهرستان دشتی  وجود دارد و تمامی سبوس استحصالی کارخانجات آرد استان در خود استان مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

کد خبر: ۸۱٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha