۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
بیکاری ۲۵ هزار نفر با عدم عرضه مرغ به واحدهای بسته بندی| دولت صورت مساله را پاک کرد
دبیر انجمن صنفی تولید مواد پروتئینی کشور:

بیکاری ۲۵ هزار نفر با عدم عرضه مرغ به واحدهای بسته بندی| دولت صورت مساله را پاک کرد

رسولی، دبیر انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور دولت ۲۵ هزار نفر کارگر شاغل در واحهای بسته بندی را بیکار کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: با اعلام وزیر جهاد کشاورزی از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه سال جاری تحویل سهمیه مرغ به واحدهای بسته بندی این محصول لغو شده است، این در حالی است که گوشت و مرغ ماده اولیه این واحدهای صنفی محسوب می گردد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی این اقدام در راستای ساماندهی بازار مرغ و برطرف شدن صف های طولانی خرید این محصول در سراسر کشور بوده  است. با این وجود فعالان بخش بسته بندی مواد پروتئینی وضعیت پیش آمده را برای کارگران فعال در این بخش و همچنین سلامت جامعه تهدیدی جدی می دانند. به طوری که «مسعود رسولی» دبیر انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور در خصوص تبعات عدم تحویل مرغ به واحدهای بسته بندی به «بازار» گفت: متاسفانه دولت با این اقدام تنها صورت مساله را پاک کرده است چرا که با این کار در وهله اول شاهد بیکاری عده کثیری کارگر هستیم.

رسولی افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر لیست بیمه انجمن ما هستند که در شرکت های بسته بندی فعالیت می کنند و ۱۰۰ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم در این حوزه کار می کردند که با این اقدام وزیر جهاد کشاورزی بیکار شدند.

وی ادامه داد: واحدهای بسته بندی مواد پروتئینی فعلا کارگران خود را به مرخصی فرستاده اند تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. اگرچه هیچ زمان مشخصی برای به اتمام رسیدن این کار از سوی مسئولان اعلام نشده است و به نوعی همه در بلاتکلیفی باقی مانده ایم.

مادامی که این واحدهای بسته بندی مجوز دارد تعطیل باشد، قطعه بندی مرغ ها در زیرزمین ها و محل های غیر بهداشتی ادامه خواهد یافت

قطعه بندی مرغ در مراکز زیرزمینی فاقد مجوز؛ پیامد تعطیلی واحدهای بسته بندی مجوز دار است
این مقام مسئول اظهار داشت:  بنده شخصا فکر نمی کردم در کشور دولت بتواند دستور تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را بدهد آن هم در شرایطی که سال ۱۴۰۰، سال تولید و مانع زدایی نیز نامگذاری شده است!

وی با بیان اینکه با این اقدام ۸۶ کارخانه تعطیل شده است افزود: در حالی سال جاری سال مانع زدایی نامگذاری شده است که در همین ابتدای سال بزرگترین مانع را دولت سر راه بخش خصوصی گذاشت!

رسولی در خصوص دیگر تبعات عدم عرضه مرغ به واحدهای بسته بندی گفت: از دیگر تبعات این اقدام و جلوگیری از عرضه مرغ بسته بندی شده در مراکز فروش، ایجاد مشکلات بهداشتی است.

بیکاری ۲۵ هزار نفر با عدم عرضه مرغ به واحدهای بسته بندی| دولت صورت مساله را پاک کرد

وی تصریح کرد: مطمئنا مادامی که این واحدهای بسته بندی مجوز دار تعطیل باشد، قطعه بندی مرغ ها در زیرزمین ها و محل های غیر بهداشتی ادامه خواهد یافت چرا که رستورانها، بیمارستانها و  مراکز این‌چنینی مشتریان اصلی قطعات مرغ هستند و مسلما به صورت مرغ کامل خرید نمی کنند. بنابراین برای رفع این نیاز قطعا قطعه بندی مرغ به صورت غیرقانونی در محل های غیربهداشتی و بدون مجوز صورت خواهت گرفت و این خود سرمنشا ایجاد بسیاری از مشکلات بهداشتی و سلامتی خواهد بود.

بخش خصوصی و مردم چوب اختلاف بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت را می خورند
رسولی در خصوص اینکه وزیر جهاد کشاورزی یکی از دلایل قطع کردن سهمیه واحدهای بسته بندی را، گرانی عرضه این محصول به شکل بسته بندی عنوان کرده است نیز اظهار داشت: متاسفانه این حرف یک تهمت است چون نرخ های درج شده روی بسته بندی های مواد پروتئینی از جمله مرغ همگی نرخ هایی است که از سوی سازمان حمایت به این واحدهای بسته بندی اعلام می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم و بخش خصوصی چوب درگیری که بین وزارت صمت و وزارت جهاد است را می خورند.

رسولی خاطر نشان کرد: حتی اگر به گفته وزیر با نرخ محصولات بسته بندی مشکل دارند خودشان بیایند نرخ گذاری کنند. مگر سازمان حمایت این کار  را نکرده است اگر وزارت جهاد این قیمت ها را قبول ندارد خودش این کار را به عهده بگیرد نه اینکه به یکباره ۸۵ کارخانه را تعطیل کند!

دولت برنامه درستی برای تامین بازار مرغ در شب عید نداشت به همین دلیل تولید کاهش یافته و امروز به جای رفع مشکل، صورت مساله را پاک کرده است

دولت برنامه درستی برای تامین بازار مرغ کشور نداشت به همین دلیل تولید کاهش داشته است
دبیر انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور تاکید کرد: چندین جلسه با برخی مسئولان برگزار کرده ایم و پیگیر این مساله شده ایم و جالب اینکه در یکی از این جلسات و با اعلام میزان جوجه ریزی ها و میزان واردات سویا که از سوی مسئولان انجمن جوجه یکروزه و وارد کنندگان اعلام شد ما به این نتیجه رسیدیم که امسال تولید کم شده است.

رسولی گفت: ما تامین کننده مرغ و گوشت ۷ هزار شعبه فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور هستیم که الان هیچ مرغی در آنها عرضه نمی شود و دلیل آن این است که دولت برنامه ای درستی برای تامین نداشت.  در عوض آمدند چنین بازارهایی را رسما تعطیل کردند و گمان می کنند مشکل را حل کرده اند در حالی که باز هم تاکید می کنم این اقدام دولت تنها پاک کردن صورت مساله است.

کد خبر: ۸۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha