۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
ب‌ام‌و iX M۶۰ با ۵۶۰ اسب بخار الکتریکی تولید می‌شود!؟

ب‌ام‌و iX M۶۰ با ۵۶۰ اسب بخار الکتریکی تولید می‌شود!؟

کراس اوور الکتریکی ب‌ام‌و iX ظاهراً اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ با نسخه M نیز تولید خواهد شد. BMW بلاگ می‌گوید این خودرو قدرت ۵۶۰ اسب بخاری خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از شریف خبر، ظاهراً کراس اوور پرفورمنس ب‌ام‌و با نام iX M۶۰ شناخته خواهد شد. علاوه بر قدرت بیشتر باید به بهبودهای دیگری همچون سیستم تعلیق ارتقا یافته نیز اشاره کنیم. استایل این خودرو نیز گیراتر خواهد بود تا تمایز و قدرت بیشتر را رخ دیگر مدل‌ها بکشد.

ب‌ام‌و پیش‌فروش iX xDrive۵۰ در آمریکا را از ماه ژوئن شروع خواهد کرد و اولین نمونه‌ها نیز از اوایل سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهند رسید. قیمت این خودرو قرار است از حدود ۸۵ هزار دلار شروع شود. کراس اوور الکتریکی ب‌ام‌و از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه خواهد داشت. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی iX نیز طبق تخمین‌های EPA برد فراتر از ۴۸۳ کیلومتر را ارائه خواهد نمود.

مدل پایه iX xDrive۴۰ از قدرت ۲۹۶ اسبی برخوردار خواهد بود. فعلاً ظرفیت باتری این مدل اعلام نشده اما قطعاً بالاتر از ۷۰ کیلووات ساعت خواهد بود. برد تخمینی این مدل نیز بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. ظاهراً قیمت این مدل در اروپا از ۷۷۴۰۰ یورو شروع می‌شود.

در تولید این کراس اوور الکتریکی از ۶۰ کیلوگرم پلاستیک بازیافتی و نخ مصنوعی به دست آمده از ضایعات نایلون استفاده شده است.

ب‌ام‌و iX با تمرکز روی پایداری تولید خواهد شد. برای مثال کارخانه تولید این خودرو از نیروی خورشیدی و هیدروالکتریک استفاده خواهد کرد. ژرمن‌ها همچنین به منظور فرایند تولید و استخراج شفاف از متریال خام خود همچون کبالت استفاده خواهند کرد.

کد خبر: ۸۱٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha