۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
رهبر انقلاب تأکید کردند که واکسن ایرانی می‌زنند
وزیر بهداشت:

رهبر انقلاب تأکید کردند که واکسن ایرانی می‌زنند

نمکی، وزیر بهداشت با تاکید بر تکیه واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به واکسن های ایرانی گفت: رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که واکسن ایرانی می‌زنند.

به گزارش بازار، سعید نمکی در نشست کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه تهیه واکسن بسیار دشوار و در دنیا کالای سیاسی به شمار می‌رود و در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: حتی یک نفر از مسؤولان جمهوری اسلامی تاکنون واکسن نزده و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که واکسن ایرانی می‌زنند، متأسفانه پولی را از ۱۰ درصد هدفمندی و یک درصد ارزش افزوده به ما ندادند، طرح شهید سلیمانی را دنبال کردم و معتقد بودم که باید از ظرفیت بسیج برای مبارزه با کرونا استفاده کرد.

نمکی با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که در بهار امسال صاحب واکسن ملی می‌شود، گفت: اجازه ندادیم کشورمان آزمایشگاه دیگران شود؛ امیدواریم بتوانیم تا اواخر خرداد جمعیت قابل توجهی را با سبدی از واردات و مجموعه تولید داخل واکسینه کنیم و با توجه به حضور روح الامینی عضو کمیسیون در جلسات هفتگی گزارشات به شما ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: مسئولی را به عنوان پیگیر دستورات وزیر برای مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان منصوب کردم؛ برای رفع مشکلات طب سنتی اقداماتی انجام و برای آن شورا و کمیته تعیین کردیم؛ تقاضا داریم مشکلات این حوزه را به ما گزارش کنید.

وی ادامه داد: در رابطه با تجهیزات پزشکی نظام قیمت‌گذاری داریم و اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهیم؛ از تولید داروی داخلی به شدت حمایت کردیم و اگر دارویی گران شد، دارویی بود که به آن ارز نیمایی دادند، جایگاه تجهیزات پزشکی در معاونت درمان مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر بهداشت در مورد سامانه تی تک (TTAC) سازمان غذا و دارو بیان کرد: پوسته‌ای به نام تی تک وجود داشت و تی تکی که تحویل گرفتیم جعبه جادویی بسیار عجیب و غریبی بود که کلید آن‌ها در دست دو نفر بود و موجودی مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت عمدی در این سامانه وجود نداشت، حتی لوازم آرایشی و بهداشتی در این سامانه ثبت نشده بود، اما در تی تک امروز، ماده اولیه از روزی که ثبت سفارش می‌شود تا زمان استفاده قابل رصد است.

کد خبر: ۸۱٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha