۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
تولید مرغ در خراسان شمالی نامطلوب است
نماینده مردم خراسان شمالی:

تولید مرغ در خراسان شمالی نامطلوب است

بجنورد- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جر گلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای گفت: میزان تولید مرغ در استان به نسبت جمعیت و تقاضا مناسب نیست.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی، محمد وحیدی، با اشاره به اینکه وضعیت توزیع مرغ در سطح کشور نیز وضعیت مناسبی نداشته است، اظهار داشت: عدم هماهنگی بین دو وزارت خانه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی و عدم وجود هماهنگی مناسب بین بخش‌های تولید و توزیع، موجب نارضایتی مردم از توزیع مرغ در سطح کشور شده است.

وی بابیان اینکه در بحث توزیع مرغ کنترل مناسبی در بازار وجود نداشته است، تصریح کرد: با شیوه فعلی توزیع مرغ، مصرف‌کننده واقعی، دریافت‌کننده نبوده و همین موضوع موجب نارضایتی مردم و ایجاد صف‌های طولانی برای مرغ در سطح کشور شده است.

نایب‌رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در حال حاضر بین یارانه‌ای که در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد و قیمت‌گذاری انجام‌شده، اختلاف وجود دارد، تأکید کرد: درمجموع میزان تولید مرغ در استان به نسبت میزان جمعیت و تقاضا بالا نیست.

وحیدی با تأکید بااینکه اقلیم آب و هوایی استان برای تولید مرغ بسیار مناسب است، اظهار کرد: محدودیت در ارائه مجوزها به تولیدکنندگان یکی از مشکلات کمبود مرغ در استان بود که در حال حاضر این محدودیت‌ها کاهش پیداکرده است و نیاز است که جهاد کشاورزی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد تا مشکل کمبود مرغ در استان نیز به‌خوبی مدیریت شود.

کد خبر: ۸۱٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha