۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
۱۴ بار برداشت سالانه  کاهو در برج های عمودی از آب و نور!
عرضه تمام وقت سبزیجات تازه با کشاورزی عمودی

۱۴ بار برداشت سالانه کاهو در برج های عمودی از آب و نور!

یک شکل منحصر به فرد از کشاورزی در حال توسعه است به طوری که محصولات تازه با استفاده از فناوری نوری و آب در برج های ویژه در فضای بسته رشد می کنند.

بازار - فرحناز سپهری؛یک شکل منحصر به فرد از کشاورزی در حال توسعه است به طوری که محصولات تازه با استفاده از فناوری نوری و آب در برج های ویژه در فضای بسته رشد می کنند.

به گزارش بازار به نقل از  «کی ارکیو ای»، این در حالی است که کشاورزی عمودی به صورت کشت هیدروپونیک در البوکرکی نیومکزیکو ایحاد شده است، به این معنی که خاکی وجود ندارد. و پرورش سبزیجات برگ و گیاهان فقط با نور و آب انجام میشود. در عین حال که شرکت فناوری سانانبیو تجهیزات لازم را برای تهیه غذای تازه مردم به سرعت فراهم می کند.

مایکل یتس، معاون فروش فناوری فناوری سانانبیو گفت: ما ساختمانهای قدیمی را در نظر می گیریم و مزارع شهری را در داخل آنها ایجاد می کنیم. از طرفی اکنون بیشتر افرادی که به دنبال غذای محلی و غذای تازه هستند، افزایش یافته اند. اکنون ما روش هایی داریم که از طریق پیشرفت های نورپردازی باغبانی میتوانیم مواد غذایی را در مراکز شهر پرورش دهیم.

سانانبیو که در البوکرکی مستقر است، این فناوری را در سراسر جهان ایجاد و توزیع می کند. آنها می توانند مزارع شهری را در مدارس، خانه ها و حتی در ساختمان های قدیمی ایجاد کنند.

توانمندسازی تولید کنندگان با فناوری

یتس گفت: در واقع  کاری که ما می خواهیم انجام دهیم تلاش برای توانمندسازی تولید کنندگان با فناوری است تا بتوانند در تهیه مواد غذایی محلی بیش از حد موفق باشند. همچنین به توانمندسازی جوامع توجه زیادی می کنیم و تولید کنندگان و مصرف کنندگان، رستوران ها، مدارس را گرد هم می آوریم، و سعی می کنیم درمورد استفاده از  غذاهای مغذی به کودکان آموزش بهتری ارائه دهیم.

برج های عمودی اجازه می دهد تا در یک فضای کوچک محصولات زراعی متعددی رشد کنند. محیط داخلی کنترل شده به کشاورزان اجازه می دهد تا سالانه بدون داشتن نگرانی در مورد تغییرات  وضعیت آب و هوا، غذای تازه تولید کنند. یتس معتقد است این فناوری همچنین به آنها امکان می دهد محصولاتی را بصورت محلی تولید کنند که معمولاً فقط در مناطق خاصی از جهان مانند آسیا یا آفریقا رشد می کنند.

عرضه 24 ساعته سبزیحات تازه

وی گفت: شما محصولات تازه محلی را به جای تهیه مواد غذایی در سراسر کشور به دست می آورید، ما میتوانیم ظرف 24 ساعت سبزیجات برگ و سبزیجات را به بازار عرضه کنیم. این اجازه می دهد تا مردم به مواد غذایی بسیار مغذی و تازه دسترسی پیدا کنند. همچنین امکان میدهد سالانه 12-14 برداشت کاهو یا سبزیجات داشته باشیم.

یتس گفت: همه کشاورزان ما از طریق برنامه های کارآموزی کشاورزی در نیومکزیکو و همچنین بسیاری از تولید کنندگان ما یا از برنامه هایی در کالج سانتافه یا از دانشگاه نیومکزیکو آمده اند، بنابراین ما نیز با استخدام کشاورزان محلی به حمایت از جوامع محلی کمک میکنیم.

گفتنی است سانانبیو در مکان فعلی خود در نزدیکی اوسونا و جفرسون هر هفته حدود 180 پوند از محصولات تازه برداشت می کند به طوری که بخش اعظم آن به رستوران ها و فروشگاه های محلی عرضه می شود.

کد خبر: ۸٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha