۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
اصلاح قوانین و تقویت زیرساخت‌ها، اولویت حمایت از تولید در سال ۱۴۰۰ باشد
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران:

اصلاح قوانین و تقویت زیرساخت‌ها، اولویت حمایت از تولید در سال ۱۴۰۰ باشد

روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است: برای نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی در سال ۱۴۰۰ باید اصلاح قوانین به خصوص در حوزه صادرات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مقام معظم رهبری که در چند سال گذشته به مسئله تولید و فعالان بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته‌اند، در پیام نوروزی خود سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» نام‌گذاری کردند و فرمودند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه کاملاً محقق شود.

شعاری که به گفته حسن روحانی، رئیس‌جمهور تداوم شعار سال‌های اخیر و دولت در سال جاری نیز با تمام توان درزمینهٔ برداشته شدن موانع برای فعالان بخش تولید تلاش خواهد کرد. او در همین زمینه تأکید می‌کند آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد، حمایت همه‌جانبه از تقویت تولید و بهبود فضای کسب‌وکار است که به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذی‌ربط و قوا بستگی دارد.

به اعتقاد فعالان بخش خصوصی، پشتیبانی از تولید و رفع موانع موجود در گروی اصلاح زیرساخت‌ها است و در گام بعدی، تسهیل فضای کسب‌وکار.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است: توجه کافی به تولید موجب بهبود رفاه اجتماعی، اشتغالزایی و تأمین امنیت اقتصادی و نظامی می‌شود و بررسی وضعیت کشورهای توسعه یافته نیز نشان می‌دهد که این کشورها به دلیل بهبود فضای تولید و خدمات و به طور کلی اقتصاد، توانسته‌اند به این سطح از توسعه یافتگی برسند.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی می‌گوید: اگر بخواهیم منصفانه صحبت کنیم، سال ۹۹ برای صنایع کشور سال چندان بدی نبود. یکی از بحث‌هایی که همیشه در میان صنعتگران مطرح و به عبارتی خواسته آن‌ها بوده، افزایش نرخ است که جهش آن ظرف دو سال گذشته اتفاق افتاد؛ اما متأسفانه نوسانات این نرخ ارز باعث شد تا تولید آن‌طور که باید از فرصت افزایش نرخ ارز بهره کافی را نبرد.

او معتقد است: اگر ثبات نرخ ارز به وجود می‌آمد، می‌توانستیم شاهد شکل‌گیری شرایط ایده‌آلی در فضای کسب‌وکار کشور باشیم.

او همچنین تأکید کرد: فارغ از همه تبعاتی که تحریم‌ در فضای کسب‌وکار کشور ایجاد کرد، اما برای تولید داخل یک فرصت محسوب می‌شد. باتجربه‌هایی که بنگاه‌های تولیدی ما از سال گذشته کسب کرده‌اند، سال ۱۴۰۰ باید تقویت زیرساخت‌ها و اصلاح قوانین در حوزه صنایع و به‌خصوص صادرات باشد تا شاهد بهبود محیط کسب‌وکار در سال جاری باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع اظهار کرد: اگر مسئولان سال ۱۴۰۰ را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، سال تمرکز بر تولید و صنعت قرار دهند، به نمایندگی از صنعتگران در بخش خصوصی این اطمینان را خواهم داد که سال ۱۴۰۰، سال نقش‌آفرینی بخش‌خصوصی در فضای کسب و کار خواهد بود.

کد خبر: ۸۱٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha