۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
۲۰۰ نیروی بازنشسته یگان حفاظت شیلات جایگزین نشدند/ رواج صید غیرمجاز
مدیرکل شیلات مازندران مطرح کرد

۲۰۰ نیروی بازنشسته یگان حفاظت شیلات جایگزین نشدند/ رواج صید غیرمجاز

ساری- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران بازنشستگی نیروهای یگان حفاظت را از جمله مشکلات مقابله با صید غیرمجاز بیان کرد و گفت: ۲۰۰ نیروی یگان حفاظت بازنشسته شدند و افراد جدیدی جذب نشدند.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی در مازندران و گیلان تا ۲۰ فروردین تمدید شد، گفت: همچنین در منطقه میانکاله و گلستان تا ۲۵ فروردین فصل صید تمدید شده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صید ماهیان استخوانی میزان آن را حدود دو هزار و ۵۰۰ تن ذکر کرد و گفت: با توجه به این که گونه استراتژیک و ماهیان خزری برای تکثیر باید به رودخانه ها کوچ کنند، اتفاقات زیادی در رودخانه رخ داده است.

وی افزود: ورود پساب ها از طریق رودخانه ها، تخریب و تجاوز بستر و حضور صیادان غیرمجازی که در بستر رودخانه ها اقدام به تورکشی و صید می کنند، بر روند صید ماهیان استخوانی تاثیر منفی گذاشته است.

اسحاقی در عین حال با اظهار اینکه یگان حفاظت رسالت سازمانی خود را برای مقابله با صید غیرمجاز انجام می دهد، بازنشستگی نیروهای حفاظتی را از جمله چالش ها بیان کرد و گفت: طی سال های اخیر ۲۰۰ نیروی یگان حفاظت بازنشسته شدند و نتوانستیم نیرویی جایگزین و جذب کنیم.

صید ماهیان استخوانی هر سال از ۲۰ مهرماه شروع می شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

کد خبر: ۸۱٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha