۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
 دامنه نوسان دو درصدی  از دژ فرهاد عبور نکرد
گزارش بازار از لغو تصمیم بورس به دستور وزیر اقتصاد

دامنه نوسان دو درصدی از دژ فرهاد عبور نکرد

دامنه نوسان از دژ فرهاد دژ پسند نتوانست عبور کند و این دامنه در بورس و فرابورس از روز شنبه هفدهم اسفند از دو درصد به روال قبل بازیعنی همان پنج درصد بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار بازار، بعد از اعتراضات رسانه ای و به دستور وزیر اقتصاد، دامنه نوسان در بورس و فرابورس از روز شنبه ۹۸/۱۲/۱۷ از ۲ درصد به روال قبل بازمی گردد.
وزیر اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس بر اساس مشورت به عمل آمده با اکثریت اعضای شورای عالی بورس به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دستور داد، مصوبه هیات مدیره آن سازمان در خصوص کاهش دامنه نوسان به دو درصد، را به دلیل لزوم مدیریت و تعادل بازارهای مالی در حوزه های اقتصادی کشور ، فعلا منتفی شود و تأکید کرد از روز شنبه (۱۷ اسفندماه جاری)، دامنه نوسان در بورس و فرابورس از ۲ درصد به روال عادی بازگردد.

موضوع تغییر دامنه نوسان اعتراضات زیادی را از سوی کارشناسان و مخصوصا رسانه های اقتصادی در پی داشت.

بعد از این اعتراضات رئیس کل بانک مرکزی، امروز جمعه  خبرداد: با درخواست از وزیر اقتصاد، تصمیم هیات مدیره بورس برای کاهش دامنه نوسان سهام از ۵ به ۲ درصد منتفی شد .

عبدالناصر همتی در پاسخ به این سئوالی در مورد تصمیم هیات مدیره سازمان بورس در خصوص محدود کردن دامنه نوسان از ۵ به ۲ درصد که قرار بود از فردا در بازار سهام عملی شود  گفت : دغدغه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار را درک می‌کنم و تلاش‌های وی برای مدیریت بازار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مذاکره با وزیر اقتصاد افزود: وزیر اقتصاد ، نظر مشورتی اعضای شورای عالی بورس را مدنظر دارد و لذا با توجه به مجموعه دیدگاه ها، تاکید وی نیز تعویق این تصمیم در شرایط فعلی است. معتقدم تا بررسی بیشتر ابعاد موضوع، تصمیم هیات مدیره سازمان به تعویق بیافتد.

براساس این گزارش، در این میان برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن داشتند که همتی نگران بود با کاهش دامنه نوسان ، قیمت دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان برسد .

کد خبر: ۸٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha