۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
نرخ بیکاری اصفهان بالاتر از میانگین کشوری/ دولت به تولید داخلی اعتماد کند
کارشناس و فعال اقتصادی مطرح کرد

نرخ بیکاری اصفهان بالاتر از میانگین کشوری/ دولت به تولید داخلی اعتماد کند

اصفهان- نادری، کارشناس و فعال اقتصادی گفت: نرخ بیکاری در اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است و در این ارتباط مسئولان کشوری و استانی با توجه به اینکه در یک استان صنعتی قرار داریم باید جوابگو باشند.

علی نادری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در تعامل با دیگر کشورها باید دقت لازم را مبذول کنیم و مراقب باشیم صنایع کشور را به شرکتهای نامعتبر و بی هویت خارجی واگذار نکنیم که در غیر این صورت تولید داخلی به پای شرکت های نامعتبر ذبح می شود؛ این کار از ریشه غلط است و به صنعت ما ضربه های زیادی وارد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با انواع تحریم ها و مشکلات کرونا و اقتصاد نابه سامان روبرو هستیم، باید تلاش کنیم که مشکلات ناشی از آن را با دانش فنی، نظارت و هدایت خارجی رفع کنیم.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: استان اصفهان اکنون با نرخ بیکاری بالایی روبرو است که حتی از میانگین کشوری بالاتر است و در این ارتباط مسئولان کشوری و استانی با توجه به اینکه در یک استان صنعتی و ظاهرا برخوردار قرار داریم جوابگو باشند.

دولت باید به تولید داخلی اعتماد کند
نادری با بیان اینکه بخش خصوصی ایران و استان اصفهان به عنوان صنایع مادر نباید به پای خرجهای منابع داخلی ذبح شود؛ تاکید کرد: دولت نباید اعتمادش را از تولید داخل بردارد و به تولید کننده ضربه بزند.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بانک مرکزی نیز حمایت از تولید کننده را از روی دوش خود برداشته و مدیران دولت سالار هم به توان داخلی امید ندارند و همین امر باعث شده که به سمت نادرست هدایت شویم.

وی گفت : ما تا زمانی که راه حل و سیاست خارجی درستی برای کشورهای همسایه نداشته باشیم قطعا نمی توانیم به تولید پایدار و اقتصاد بسامان دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۸۱٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha