۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
فقدان ثبات در تصمیم‌سازی‌ها؛ چالش اصلی فعالان بخش خصوصی
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی عنوان کرد

فقدان ثبات در تصمیم‌سازی‌ها؛ چالش اصلی فعالان بخش خصوصی

فیروزی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی، اصلی‌ترین چالش پیش روی فعالان و بنگاه‌های بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ را تداوم صدور بخشنامه‌های متعدد و بعضا متضاد در حوزه اقتصاد و تجارت دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، پویا فیروزی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی، اصلی‌ترین چالش پیش روی فعالان و بنگاه‌های بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ را تداوم صدور بخشنامه‌های متعدد و بعضا متضاد در حوزه اقتصاد و تجارت دانست که مانع جذب سرمایه به عنوان اصلی‌ترین عامل رشد اقتصادی می‌شود.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی، ادامه روند صدور بخشنامه‌های متعدد و بعضا متضاد در سال ۹۹ را یکی از چالش‌های اصلی فعالان اقتصادی در حوزه کسب‌وکار امسال دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید، آفتاب تصمیم‌سازی‌های با ثبات و سیاست‌گذاری‌های درست اقتصادی، طلوع کند.

پویا فیروزی ثبات در عرصه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی را از شروط لازم در فعالیت‌های اقتصادی به‌خصوص جذب سرمایه عنوان کرد و یادآور شد که در کشوری با نرخ منفی تشکیل سرمایه ثابت و نرخ استهلاک ۴.۵ درصد، جذب سرمایه از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی است.

به گفته فیروزی، بخشی‌نگری و اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه از سوی دولت و دستگاه‌های حاکمیتی، روند فعالیت‌های اقتصادی را برای صاحبان بنگاه‌های کسب‌وکار مختل کرده و بخش‌خصوصی انتظار دارد در سال ۱۴۰۰، ثبات به سیاست‌های اقتصادی بازگردد.

کد خبر: ۸۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha